MÁV: eladták a jegyellenőrzést

Magáncégre bízza a MÁV Zrt. a jegyellenőrzést a budapesti pályaudvarokon. A vasúttársaság egy titokban lezajlott egyszerűsített közbeszerzési eljárással privatizálta ezt a feladatot, s évente 230 millió forintot fizet majd annak a magáncégnek, amelynek egyik tulajdonosa a MÁV Zrt. marketingvezetője volt.

2007. 10. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagyobb budapesti pályaudvarok jegyellenőrzési munkáit elnyerő Keisys Tanácsadó Kft. egyik tulajdonosa az a Kárpáti Zoltán, aki a MÁV Zrt. személyszállítási üzletágának marketingvezetője volt 2003. január végétől 2004 februárjáig. Megtudtuk azt is, a Keisys Kft. már szeptember közepén hirdetést adott föl az Expressz újságban a következő szöveggel: „menetjegy-ellenőrnek érettségizett munkatársakat keresünk”. Az utóbbi időben úgynevezett peronzárakat is felszereltek a fővárosi pályaudvarokra, ám ezek kiépítését nem a jegyellenőrzési munkákat 230 millió forintért elnyerő cég végezte, hanem a MÁV. A MÁV-Start Zrt. honlapja így ír a peronzárakról: „A Déli pályaudvaron a peronkapu-beruházás 36 millió Ft befektetést igényelt, a megrendelő a MÁV Zrt. Ingatlangazdálkodási Igazgatósága volt, a beruházás lebonyolítója pedig a Beruházási Szolgáltató Egység. A peronzár üzemeltetője pedig a MÁV-START Zrt. lesz.” Ezzel ellentétesen nyilatkozott lapunknak tegnap Szórád Róbert, a MÁV-Start Zrt. főosztályvezetője.
*
Szórád Róbert, a MÁV-START Zrt. főosztályvezetője ugyanis azt mondta: a peronkapus rendszer gyakorlatilag egy új tevékenység, „kezdettől fogva nem saját munkatársakkal, hanem külső céggel üzemeltettük”.
A vasúttársaság közlése szerint magáncég megbízásával a jegyellenőrzés „lényegesen gazdaságosabb, saját munkaerővel körülbelül 50 százalékkal többe kerülne”.
– A jegyellenőrzés kiszervezéséről a MÁV Zrt. személyszállítási üzletágának menedzsmentje döntött, eleget téve a közbeszerzési törvény előírásainak – állítja az állami vállalat főosztályvezetője, aki szerint a jogszabályok alapján egyszerűsített tárgyalás nélküli közbeszerzést kellett alkalmazniuk. Arra a kérdésünkre, készült-e előzetesen hatástanulmány, Szórád Róbert azt válaszolta: gazdasági számítások alapján döntöttek külső cég bevonásáról. A MÁV-nál elismerték azt is, hogy a 230 millió forintos munkával megbízott magáncég egyik tulajdonosa egy évig a vasúttársaságnál dolgozott a már említett marketingvezetői állásban.
Ismeretes, a MÁV Zrt. államilag garantált adóssága az év elején meghaladta a 250 milliárd forintot, ami a GDP egy százaléka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.