origo.hu
Szijjártó Péter a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara új vezetésével tárgyalt
Újabb szomáliai támadás. Jemeni teherhajót foglaltak el tegnap szomáliai kalózok az Ádeni-öbölben, a két héttel ezelőtt elrabolt tankhajóért, a Sirius Starért követelt váltságdíjat pedig 25 millió dollárról 15-re csökkentették. Németország 1400 katonát bocsát a szomáliai partoknál garázdálkodó kalózok ellen tervezett, december nyolcadikán kezdődő európai uniós hadművelethez. Előbb 500 tagú legénységgel egy fregattot küldenének, és kommandós egységeket helyeznének el a térséget járó német teherszállító hajókon.
Romániában fémtolvajok fosztogatják a hajókat – írta tegnap a Tribune de Geneve, amely beszámolt egy fiatal francia újságíró kalandjairól, aki Bordeaux-tól Moszkváig hajózott a nyáron. Beszámolója szerint épp egy vasárut szállító bárkán utazott, amikor Constanta közelében húsz ember pillanatok alatt megszállta a járművet. Két kisebb csónakra pakolták át a fedélzeten talált fémtárgyakat, többek között radiátorokat, sőt autók ajtajait is.
Nem ez az első eset, hogy a Duna romániai szakaszán történt támadásokról érkezik hír. A brit Sunday Telegraph két évvel ezelőtt sorozatban számolt be egy bolgár tolóhajó kifosztásáról. A teherkocsikat, autókat szállító Petr Beron a galati kikötőben, az utasok és a személyzet pedig a parton várta a román hatóság ellenőrzésének a végét, amikor a víz felől közelítő tolvajok felkapaszkodtak rá és ellopták az autókban hagyott pénzt, értékeket, illetve a hajón talált jelzőberendezéseket és sodronyokat, majd elmenekültek. A Bulgarian River Shipping társaság tulajdonosa, Dragomir Kocianov azt állította, hatodik alkalommal szenvedtek el támadást, és említést tett egy szerb teherszállítóról, amelynek a legénységét megverték és arra kényszerítették, hogy a vízbe vessék magukat.
A vádakra a román fél felhördült, és azzal vágott vissza, hogy a bolgárok azért keltik rossz hírüket, mert át akarják csábítani magukhoz a tengerparton nyaraló külföldieket. Szerintük a bolgár hajósok a nem biztonságos útvonalakat használják, ráadásul egyes kapitányokról úgy hírlik, maguk fosztogatják a szállítmányukat.
A hírekre reagálva a Mahart Duna-Cargo Hajózási Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. munkatársa lapunknak elmondta: bár rendszeresen megfordulnak az említett szakaszon, hajóikat még sosem érte támadás. Ráadásul alapvető szabály, hogy a rakományt tilos őrizetlenül hagyni. A Dunán naponta több karaván is áthalad, románok, ukránok, bolgárok, szlovákok, osztrákok, németek és persze magyarok. Ekkora forgalom mellett pedig nagyon nehéz észrevétlenül kifosztani egy hajót. A fent említettekhez hasonló bűncselekmény bárhol, még Magyarországon is előfordulhat, ha a személyzet magára hagyja a hajót – fűzte hozzá.
A 2400 kilométeren hajózható Dunán csak 2005-ben 75 millió tonna árut szállítottak. A Duna Bizottság több ízben is kérte az érintett országokat, hogy lépjenek fel szigorúan a Dunán tevékenykedő kalózok ellen.
Szijjártó Péter a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara új vezetésével tárgyalt
Se ki, se be: lezárták a Déli pályaudvart
A legokosabb 5 százalékba tartozol, ha hét pontot elérsz ezen a teszten
Kimozdult a patthelyzetből a donyecki frontvonal
Teljes a káosz, Pep Guardiola üzent Szoboszlaiéknak
Kokó az asztalra csapott, azonnal kirúgták a bokszolók szövetségi kapitányát
Ukrajna újabb amerikai rakétákat lőtt ki Oroszország területére
Felfigyeltek a görög csapatok a bombaformában játszó magyar csatárra
Hanzel Henrik Vogel Evelinnek: „Hozzád nyúlt a Péter?” „Fizikálisan bántott téged?” + hangfelvétel
Óriási meglepetést hozott a romániai választás
Szoboszlai csapatánál lezárulhat egy korszak, a kulcsember továbbra is szerződés nélkül áll
Kuncze Gábor szégyenteljes kirohanása borzolja a kedélyeket
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.