Sikerdarabok fényében

A közelmúltban minden idők egyik legnépszerűbb operaszerzője előtt hajtott fejet a világ, december 22-én ünnepeltük Puccini születésének 150. évfordulóját. Bár a jubileum már elmúlt, a Művészetek Palotája vasárnap este Rost Andrea és Marcelo Álvarez közös Puccini-estjével búcsúztatja az ünnepi sorozatot.

2009. 01. 12. 9:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bohémélet, Manon Lescaut, Pillangókisasszony, Tosca, Turandot: kísértetiesen idézi Rost Andrea és Marcelo Álvarez közös estje a Magyar Állami Operaház közvetlenül karácsony előtt lezajlott Puccini-hetének kínálatát. Nem véletlen: ezek a 150 éve született zeneszerző Magyarországon legkedveltebb operái, és az operagálák örök sikerdarabjai. Igazi gyöngyszemek a művek híres áriái, kezdve Mimi és Rodolfo, vagy Tosca és Cavaradossi áriáival, kettőseivel, egészen a híres és elmaradhatatlan „Nessun dorma”-ig, a tenorok nagy kedvencéig. Így aztán nem véletlen, hogy ezeket választotta a világhírű szoprán, Rost Andrea és latin-amerikai partnere, Marcelo Álvarez, amikor Puccini-műsort állítottak össze. Vasárnap este fél nyolckor a Művészetek Palotája (MűPa) Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében emellett a Manon Lescaut I. felvonásából Des Grieux meghatóan szép „Donna non vidi mai” kezdetű áriáját hallhatjuk Marcelo Álvareztől, aki emellett Csocsoszán nagyáriájával is megörvendezteti a hallgatóságot, Rost Andreától pedig Mimi és Tosca mellett Liút hallhatjuk. Mivel az Operaház zenészeiből álló Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara adja a kíséretet a dalszínház első karmestere, a Kossuth-díjas Kovács János vezényletével, biztosak lehetünk abban, hogy a gyakorlott és avatott szakértők előadásában Puccini úgy szólal meg, ahogy kell, és ahogy szeretjük: érzelmekben bővelkedve, mégsem
giccsesen.
A zenekari betétek közül minden bizonnyal érdekes lesz a Manon Lescaut Intermezzója, ami sokkal több, mint egy felvonás előtti felvezető zene, ráadásul nem is olyan régen, a darab premierjén kifejezetten szép megformálással szólalt meg az Operaházban.
Pucciniről egyébként a Művészetek Palotája az egész tavalyi évben folyamatosan megemlékezett, legutóbb A Nyugat lányát hallhattuk nemzetközi szereposztásban, Olga Romankóval, Lee Jeong Wonnal és Alexandru Agachéval, s ennek a tiszteletadásnak a lezárása ez a koncert is.
Rost Andreát nem kell bemutatni, a világhírű szoprán egyik büszkesége a magyar zenei életnek, s nem először énekel a Művészetek Palotája színpadán. Argentin partnere, Marcelo Álvarez 1998-ban debütált a New York-i Metropolitan Operában a Traviata Alfrédjeként, a neves amerikai színpadon Rost Andrea azelőtt két évvel mutatkozott be. Marcelo Álvarez ma már – Ramón Vargas, Juan Diego Flórez és José Cura mellett – a legjelesebb latin-amerikai tenorok közé tartozik. Az elmúlt húsz évben huszonegy új szerepet formált meg, és a legnevesebb operaházakban, fesztiválokon láthatjuk-hallhatjuk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.