Bohémélet, Manon Lescaut, Pillangókisasszony, Tosca, Turandot: kísértetiesen idézi Rost Andrea és Marcelo Álvarez közös estje a Magyar Állami Operaház közvetlenül karácsony előtt lezajlott Puccini-hetének kínálatát. Nem véletlen: ezek a 150 éve született zeneszerző Magyarországon legkedveltebb operái, és az operagálák örök sikerdarabjai. Igazi gyöngyszemek a művek híres áriái, kezdve Mimi és Rodolfo, vagy Tosca és Cavaradossi áriáival, kettőseivel, egészen a híres és elmaradhatatlan „Nessun dorma”-ig, a tenorok nagy kedvencéig. Így aztán nem véletlen, hogy ezeket választotta a világhírű szoprán, Rost Andrea és latin-amerikai partnere, Marcelo Álvarez, amikor Puccini-műsort állítottak össze. Vasárnap este fél nyolckor a Művészetek Palotája (MűPa) Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében emellett a Manon Lescaut I. felvonásából Des Grieux meghatóan szép „Donna non vidi mai” kezdetű áriáját hallhatjuk Marcelo Álvareztől, aki emellett Csocsoszán nagyáriájával is megörvendezteti a hallgatóságot, Rost Andreától pedig Mimi és Tosca mellett Liút hallhatjuk. Mivel az Operaház zenészeiből álló Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara adja a kíséretet a dalszínház első karmestere, a Kossuth-díjas Kovács János vezényletével, biztosak lehetünk abban, hogy a gyakorlott és avatott szakértők előadásában Puccini úgy szólal meg, ahogy kell, és ahogy szeretjük: érzelmekben bővelkedve, mégsem
giccsesen.
A zenekari betétek közül minden bizonnyal érdekes lesz a Manon Lescaut Intermezzója, ami sokkal több, mint egy felvonás előtti felvezető zene, ráadásul nem is olyan régen, a darab premierjén kifejezetten szép megformálással szólalt meg az Operaházban.
Pucciniről egyébként a Művészetek Palotája az egész tavalyi évben folyamatosan megemlékezett, legutóbb A Nyugat lányát hallhattuk nemzetközi szereposztásban, Olga Romankóval, Lee Jeong Wonnal és Alexandru Agachéval, s ennek a tiszteletadásnak a lezárása ez a koncert is.
Rost Andreát nem kell bemutatni, a világhírű szoprán egyik büszkesége a magyar zenei életnek, s nem először énekel a Művészetek Palotája színpadán. Argentin partnere, Marcelo Álvarez 1998-ban debütált a New York-i Metropolitan Operában a Traviata Alfrédjeként, a neves amerikai színpadon Rost Andrea azelőtt két évvel mutatkozott be. Marcelo Álvarez ma már – Ramón Vargas, Juan Diego Flórez és José Cura mellett – a legjelesebb latin-amerikai tenorok közé tartozik. Az elmúlt húsz évben huszonegy új szerepet formált meg, és a legnevesebb operaházakban, fesztiválokon láthatjuk-hallhatjuk.
Miért ennyire agresszív és nárcisztikus Magyar Péter?