Telefonszámok kéretlen SMS-ekkel

Egy 2003-as miniszteri rendelet értelmében a mobiltelefon-szolgáltatók hat hónap eltelte után újra kiadhatják a korábban használt telefonszámokat. A szolgáltatók élnek is a lehetőséggel, mert egy-egy számtartomány megnyitása nagyon sokba kerül. Emiatt azonban megesik, hogy az új tulajdonos kéretlen SMS-eket kap.

2009. 01. 18. 19:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mit tegyünk, ha frissen vásárolt mobilunkra kéretlen SMS-ek érkeznek, tegyük fel, egy olyan banktól, amelyhez semmi közünk? Ráadásul ezek az üzenetek egy ismeretlen pénzügyi tranzakcióiról tájékoztatnak? Ezzel a dilemmával keresett meg bennünket egyik idős olvasónk, aki tíz nap alatt legalább húsz üzenettel lett gazdagabb. Jó oldala a dolognak, hogy a folyton sípoló és SMS-eket ontó telefon miatt döntött úgy végül, hogy ezek után mégiscsak megtanul SMS-ezni.
A szolgáltatóhoz – esetünkben a Pannon ügyfélszolgálatához – két ízben fordult, megoldást remélve. Beszámolója szerint mindannyiszor elmondták: nem ő a telefonszám első tulajdonosa, és a jelek szerint elődje nem értesítette a bankot a változásról. Azt javasolták neki, kérjen új számot, vagy keresse meg az érintett bankot, azaz az OTP-t, és jelezze, hogy a telefonszám már az övé. Esetleg írjon egy levelet, amelyre harminc napon belül válaszolnak. Olvasónk hozzáfűzte: új SIM-kártyát és előfizetést vásárolt, és ügyfélként elvárja, hogy a pénzéért megfelelő szolgáltatást kapjon. Úgy vélte, a telefontársaság feladata tenni arról, hogy a zavaró, számára értéktelen üzenetek megszűnjenek. Eddig a történet.
A telefonszámok hét számjegyűek, azaz a kombinációs lehetőségek száma rendkívül magas, a szolgáltatók mégis újra meg újra felhasználják ugyanazokat, még ilyen kellemetlenségek árán is. Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója lapunknak elmondta: egy 2003-as IHM rendelet értelmében, hat hónappal azután, hogy egy előfizetői jogviszony megszűnik, a telefonszámot más is megkaphatja. Az egyes számtartományok használatáért a szolgáltatók magas díjat kötelesek fizetni, egy számtartomány megnyitása jelentős költséggel jár. Ezért hasznosítják újra a telefonszámokat.
Olvasónk esete annak tudható be, hogy a szám korábbi tulajdonosa elmulasztotta lemondani a pénzintézettől megrendelt szolgáltatást, de a bank és annak ügyfelei közötti szerződés tartalmához a Pannonnak nincs köze. A cég annyit tehet, hogy ügyfele kérésére írásban megkeresi a korábbi tulajdonost, és figyelmezteti feledékenységére.
Karuczka Péter, az OTP Bank Nyrt. kommunikációs szakértője szerint, ha ilyen előfordul, nem a mobilszolgáltató, hanem a telefonszám új birtokosa keresi meg a bankot az üzenetek leállítása miatt. Hozzáfűzte: a telefonszám korábbi birtokosának, amennyiben telefonszámot változtat vagy visszaadja azt, mindenképpen érdemes gondoskodnia arról is, hogy a banknál korábban bejelentett telefonszámait módosítsák. Az új SIM-kártya-birtokosnak pedig javasolja, ilyen esetben forduljon az OTP- hez, és tegyen bejelentést a bankfiókban telefonon vagy e-mailben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.