Mit tegyünk, ha frissen vásárolt mobilunkra kéretlen SMS-ek érkeznek, tegyük fel, egy olyan banktól, amelyhez semmi közünk? Ráadásul ezek az üzenetek egy ismeretlen pénzügyi tranzakcióiról tájékoztatnak? Ezzel a dilemmával keresett meg bennünket egyik idős olvasónk, aki tíz nap alatt legalább húsz üzenettel lett gazdagabb. Jó oldala a dolognak, hogy a folyton sípoló és SMS-eket ontó telefon miatt döntött úgy végül, hogy ezek után mégiscsak megtanul SMS-ezni.
A szolgáltatóhoz – esetünkben a Pannon ügyfélszolgálatához – két ízben fordult, megoldást remélve. Beszámolója szerint mindannyiszor elmondták: nem ő a telefonszám első tulajdonosa, és a jelek szerint elődje nem értesítette a bankot a változásról. Azt javasolták neki, kérjen új számot, vagy keresse meg az érintett bankot, azaz az OTP-t, és jelezze, hogy a telefonszám már az övé. Esetleg írjon egy levelet, amelyre harminc napon belül válaszolnak. Olvasónk hozzáfűzte: új SIM-kártyát és előfizetést vásárolt, és ügyfélként elvárja, hogy a pénzéért megfelelő szolgáltatást kapjon. Úgy vélte, a telefontársaság feladata tenni arról, hogy a zavaró, számára értéktelen üzenetek megszűnjenek. Eddig a történet.
A telefonszámok hét számjegyűek, azaz a kombinációs lehetőségek száma rendkívül magas, a szolgáltatók mégis újra meg újra felhasználják ugyanazokat, még ilyen kellemetlenségek árán is. Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója lapunknak elmondta: egy 2003-as IHM rendelet értelmében, hat hónappal azután, hogy egy előfizetői jogviszony megszűnik, a telefonszámot más is megkaphatja. Az egyes számtartományok használatáért a szolgáltatók magas díjat kötelesek fizetni, egy számtartomány megnyitása jelentős költséggel jár. Ezért hasznosítják újra a telefonszámokat.
Olvasónk esete annak tudható be, hogy a szám korábbi tulajdonosa elmulasztotta lemondani a pénzintézettől megrendelt szolgáltatást, de a bank és annak ügyfelei közötti szerződés tartalmához a Pannonnak nincs köze. A cég annyit tehet, hogy ügyfele kérésére írásban megkeresi a korábbi tulajdonost, és figyelmezteti feledékenységére.
Karuczka Péter, az OTP Bank Nyrt. kommunikációs szakértője szerint, ha ilyen előfordul, nem a mobilszolgáltató, hanem a telefonszám új birtokosa keresi meg a bankot az üzenetek leállítása miatt. Hozzáfűzte: a telefonszám korábbi birtokosának, amennyiben telefonszámot változtat vagy visszaadja azt, mindenképpen érdemes gondoskodnia arról is, hogy a banknál korábban bejelentett telefonszámait módosítsák. Az új SIM-kártya-birtokosnak pedig javasolja, ilyen esetben forduljon az OTP- hez, és tegyen bejelentést a bankfiókban telefonon vagy e-mailben.
Orbán Viktor: Magyarország a középmezőny élére kerülhet a bérszínvonalban