Továbbra is él, de megváltozott az a telefonszám, amelyen az utakon található kátyúkat lehet bejelenteni a Magyar Közút Kht.-nak – tudtuk meg a társaság kommunikációs igazgatóságától, Pécsi Norberttől. A 06-40/188-866-os, Útvonal elnevezésű számon bárki jelezheti észrevételeit a hibákról. Ám a tapasztalatok azt bizonyítják, hogy hiába a bejelentés, a kátyúk maradnak.
Wintermantel Zsolt, a Fővárosi Önkormányzat városüzemeltetési bizottságának alelnöke lapunknak elmondta: Budapesten az utak nyolcvan százaléka a kerületek kezelésében van, de a legnagyobb forgalmat a főutak vezetik le, s ezek döntő része a főváros tulajdona. Wintermantel elmondta, a legnagyobb gond, hogy a vezetés hosszú ideje elhanyagolta karbantartásukat. Pályázati forrásokból sokszor rendelkezésre állt az anyagi fedezet, de a szakszerűtlen felhasználás miatt egy részét vissza kellett fizetni. Az előírások sok helyütt két réteg aszfalt leterítését írják elő, de a kivitelezők gyakran eltérnek ettől. Így fordulhatott elő nemrég, hogy a hanyag javítás után Budapestnek 600 millió forintot vissza kellett adnia a regionális fejlesztési tanácsnak. Hasonló történt a XVI. kerületben, ahol a Mátyás király út másfél kilométeres szakaszát újították fel a 2006-os önkormányzati választás hajrájában ötvenmillió forintért, s mára teljesen tönkrement. Wintermantel Zsolt szerint jellemzően kampányidőszakban vág bele Budapest a nagy felújításokba, de a mennyiség mindig a minőség rovására megy: nem a megfelelő anyagokat használják, nem az előírt technológiával dolgoznak.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tanulmánya rámutat, hogy a fővárosi útépítések és felújítások hetven százalékát szabálytalanul végzik el a kivitelezők. Wintermantel elmondta, a kátyúk elhárításának három módja ismert hazánkban: az első, a sürgős eljárást fagyos időben alkalmazzák. Hideg aszfaltot szórnak a lyukba és tömörítik. A másodikban körbemarják a mélyedést, kitisztítják, s melegen foltozzák be. Utóbbi eljárás helyett gyakran az elsőt alkalmazzák, mivel az olcsóbb. Harmadik esetben teljes szélességében cserélik a burkolatot, ez a legritkább megoldás, egyben a legdrágább is. A budapesti utak kezelője a Fővárosi Közterület-fenntartó Vállalat (FKF), amely gyakran adja tovább alvállalkozók sorának a kivitelezési feladatokat. A dolog érdekessége, hogy az FKF egyben önmaga minőségellenőre is, így nincs olyan objektív szakvélemény, amely kritizálhatná a javításokat.
Bűnügyi akciót indított a nyomozó főügyészség az Integritási Hatóságnál