Vitatott típus. A sikeres, amerikai Robinson R–44-es négyszemélyes helikopter és kétszemélyes alapváltozata, az R–22-es mára a magánpilóták beugrójává vált a forgószárnyas repülés világába. A tehetős kelet-európaiak egyre többször nyergelnek át erre a könnyű helikopterre, mivel ez jóval rugalmasabban használható, mint egy repülőteret igénylő kisgép. Kóka János volt gazdasági miniszter is ilyen helikopterrel repült, amikor kisebb, géptöréses baleset érte. A hathengeres Continental motor és a primitív sárkányszerkezet jóval olcsóbb üzemeltetést tesz lehetővé, mint a legkisebb komoly, gázturbinás helikoptereké. Éppen ezért sokszor használják a Robinsonokat munkarepülésre is. Máig nem elhanyagolható azoknak a pilótáknak a tábora, akik szerint forgószárnyas repülést ilyen egyszerű szerkezeten nem szabad elkezdeni; az Egyesült Államokban az átlagosnál szigorúbb a rendje a típusjogosítás megszerzésének a jármű nehéz kezelhetősége miatt. Az eredeti kétüléses modell útja a sikerig igen hosszúnak bizonyult: az 1973-ban tervezett helikoptert 1979-ben kezdték gyártani, majd számos baleset és módosítás után érett csak be. (Z. G.)
Valószínűleg motorhiba miatt a Dunába zuhant tegnap délelőtt egy Robinson–44-es helikopter a Csepel-sziget és a budai oldal között, a Lágymányosi hídtól körülbelül másfél kilométerre. A balesetben egy férfi életét vesztette. A bérelt gépen hárman utaztak, a csepeli szennyvíztisztítót építő alvállalkozó cég műszaki igazgatója, egy fotós és a pilóta. Az volt a tervük, hogy dokumentálják a társaság által elvégzett munkát, azaz felvételeket készítenek a folyó közepén, ideiglenes műszigeten épülő műtárgyról, ahol a megtisztított vizet majd a Dunába vezetik. A helyszínre érkezett mentők a cégvezetőt megpróbálták újraéleszteni, de már nem tudtak segíteni rajta. A pilóta és a fotós saját felelősségére elutasította a kórházi ellátást.
A helyszínen dolgozó munkások állítólag hallották, hogy kihagy a helikopter motorja, egy szemtanú pedig úgy látta, hogy a gép beleakadt az amúgy sem túl magas daruba. Kis-Guczi Péter, a katasztrófavédelem sajtóügyeletese szerint viszont a helikopter farokrésze akadt a folyóban lévő uszály mögötti akna szélébe. A letört farokrész az aknába zuhant, ahol éppen munkások dolgoztak, egyiküknek sem esett bántódása. A törzs ezután a bárkahíd mellett a Dunába esett. Hogy ne merüljön el, a munkások lánccal egy daruhoz erősítették, majd az építkezés miatt a közelben lévő motorosszolgálat munkatársaival együtt a pilótát és a fotóst kiemelték a helikopterből.
Ottjártunkkor a gép teste épnek látszott, a farokrésze azonban hiányzott. Délre a búvárok és a tűzoltók a roncsot daruval a bárkahídra emelték.
A beruházó Fővárosi Önkormányzat, a szennyvíztisztítót tervező és kivitelező Csepel 2005 FH Konzorcium, valamint a beruházás megvalósításában részt vevő partnerek részvétüket fejezték ki az elhunyt munkatárs családjának. Az ügyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a rendőrség is vizsgálja. Utóbbi légi közlekedés veszélyeztetése miatt indított büntetőeljárást ismeretlen tettes ellen.