Tárcaközi kiszervezés

Kiszervezné a MÁV Zrt. ingatlanjai kezelését a honvédelmi tárca hasonló vállalkozásához. A hadügy cégének szakemberei már el is végezték a MÁV ingatlankezelő cégének átvilágítását. A kiszervezés miatt a MÁV-szervezet dolgozóinak felét elbocsáthatják.

2009. 04. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ajánlatot tett a MÁV Zrt. ingatlanjainak kezelésére a Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő (HM EI) Zrt. – erősítette meg lapunk kérdésére a tárca kommunikációs főosztálya. A Magyar Hírlap korábbi értesülései szerint a honvédelmi tárca vagyonkezelő cége alvállalkozóként átvenné a MÁV Ingatlankezelő (MÁV IK) Kft. feladatait. A kiszervezés tervét a MÁV vezetése sem ellenzi. A HM EI Zrt. igazgatóságának elnöke által a MÁV Zrt. vezérigazgatójának írt levélből a lap szerint kiderül, hogy a HM cégének szakemberei már el is végezték a MÁV IK Kft. átvilágítását, miután a MÁV rendelkezésükre bocsátotta az összes szükséges dokumentumot. Javaslatuk szerint a jelenlegi 1800 dolgozó csaknem felétől meg kell válni.
A MÁV-nak korábban többször meggyűlt a baja az ingatlanportfóliójával. Az értékes irodaházaktól a vágányok menti nadrágszíjparcelláig több mint 130 ezer ingatlan található szerte az országban, amelyeknek tulajdonosa vagy használója az állami vasúttársaság. Ennek a hatalmas ingatlan vagyonnak a kezelése, fejlesztése, nyilvántartása hozzá nem értő, alkalmatlan szervezetek kezében van – állapította meg 2007-ben egy belső munkaanyag. Külön figyelmet érdemelnek a kiemelt ingatlanok, amelyeknek a piaci értéke több száz millió forint, területük meghaladja az 50 hektárt. Ezek között található a Budapest- Rákosrendező, Józsefváros, Eger, Hatvan, valamint Szeged. Az értékes ingatlanokkal a nagypolitika is számolt, emlékezetes, hogy éppen egy MÁV-telken épült volna a kormányzati negyed is. De nem csak lehetőség, gond is akadt a vagyonnal. A Magyar Vasúti Hivatal piacfelügyeleti eljárással 2008-ban százmillió forintra bírságolta meg a MÁV Zrt.-t a pályahasználat működtetéséhez szükséges engedély hiánya miatt. Az engedély megszerzésének legfőbb akadálya az ingatlan vagyon nyilvántartásának rendezetlen állapota volt. Különösen nagy gondot okozott az, hogy a mintegy 400 iparvágány jelentős részénél a tulajdoni helyzetet földhivatali bejegyzéssel kell igazolni, s ennek rendezése máig nem készült el.

Elmarad az áremelés. Bár korábban a MÁV vezetői március– áprilisra 3-5 százalékos tarifaemelést valószínűsítettek, ez egyelőre elmarad a vasúttársaságnál. A szakminisztérium közlése szerint „a helyközi közlekedésben érvényes tarifák módosítása jelenleg nincs napirenden”. Értesüléseink szerint a háttérben az általános forgalmi adó kulcsának tervezett emelése húzódik meg. Ha ugyanis az év közben életbe lép a 23 százalékos általános kulcs, akkor a közlekedési tarifákat úgyis módosítani kell, s a kormány tervei szerint majd akkor hajtják végre a most elhalasztott emelést is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.