Jobbratolódást jósol a PR-cég

Reklámkampányba kezd az Európai Parlament, hogy az uniós országok lakóit rávegye a szavazásra. Most csak a szavazásra jogosultak harmada akarja leadni voksát, a diákok körében még ennél is alacsonyabb a szavazási kedv. A választók ugyanakkor legtöbbször a jobboldali pártokat támogatják.

2009. 05. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

(Brüsszel)

Jobboldali előretörést jelez a magyarországi pártok esetében a világ egyik legnagyobb PR-cége, a Burson-Marsteller az európai parlamenti választásoknál. Az országok szerinti lebontásban is megadott választási barométer most megváltoztatott állása szerint a Fidesz 13 képviselőt küld Brüsszelbe, míg az MSZP hetet, szemben a Fideszre korábban megadott 12, illetve az MSZP-re jelzett 9 képviselővel. A legújabb eredmények szerint a Jobbik már annyi szavazatot szerez, amely egy képviselői helyre lesz elegendő. A Burson-Marsteller viszont megfosztotta az MDF-et a korábban jósolt egy képviselői helyétől, de még mindig úgy gondolja, hogy az SZDSZ-nek sikerül egy helyet szereznie.
Ami a brüsszeli patkót illeti, abban a jobboldali néppártiaknak az előrejelzés szerint 249 helyük lesz, szemben a most véget ért ötéves ciklus 288 néppárti helyével, míg a szocialistáknak 211 képviselőjük lesz, hattal kevesebb, mint a múlt héten lezárult ötéves időszakban.
Az Európai Parlament által elkészíttetett legújabb felmérés szerint Európa polgárainak csupán egyharmada fejezte ki szándékát, hogy szavazzon a júniusi választásokon. Az uniós intézményekben általában attól tartanak, hogy az idén rekordalacsony lesz a részvétel az EP-választások történetében. Ugyanakkor a megkérdezettek 34 százaléka mondta, hogy feltétlenül szavazni szeretne, míg 19 százalékuk jelentette ki, hogy biztos nem megy el. Ezek az arányok teljesen megegyeznek az öt évvel ezelőtti felmérések adataival, amikor a polgároknak mégis 45,5 százaléka ment el szavazni. 1979-ben, az első EP-választásokon a részvétel még 63 százalékos volt.
Ugyancsak a felmérések adatai szerint a választásokon vélhetően a diákok vesznek részt a legkisebb arányban: 27 százalékuk mondta a felmérést végzőknek, hogy biztos nem fog szavazni. Az Európai Parlament a nagyobb részvételre ösztönzés érdekében április végén intézményi kampányt indított, amely segítségével tudatosítani szeretné a választókban a részvétel fontosságát. Mint arról korábban már beszámoltunk, az Európai Bizottság az MTV-vel fogott össze, hogy a fiatalokat minél nagyobb számban bírja rá a szavazásra. Tegnap pedig 34 nyelven elkészült az EP Te dönthetsz című kampányvideója. A parlament még saját választási honlapot is létrehozott, és saját profillal jelent meg a Facebook, a MySpace és a Flickr közösségi internetes oldalakon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.