Küzdelem a gyógyszercégek különadójáért

2009. 07. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vita alakult ki arról, hogy miként hasznosítsák azt a több tíz milliárd forintot, amelyet a gyógyszergyártók „különadóként” fizetnek be az államnak. A gyógyszercégek azt szeretnék, hogy a befizetendő összegből leírhassák a kutatás-fejlesztésre fordított pénzeket, míg a kórházszövetség szerint a kritikusan alacsony szintre süllyedt finanszírozásukat kellene ebből a forrásból kiegészíteni.
Az Országgyűlés gazdasági bizottsága szocialista előterjesztésre elfogadta azt a tervezetet, amely alapgondolatában megegyezik a gyártók elképzelésével. Beke Zsuzsa, a Richter kommunikációs igazgatója azonban azt mondta: a javaslatot a jelenlegi feltételekkel nem tartják megfelelőnek, mert az a hazai gyártók számára igénybevehetetlenné teszi az „adójóváírást”. Ezért a képviselők várhatóan módosító indítványt is előterjesztenek. Megjegyezte: eddig sem értették, hogy az elégtelen állami finanszírozás helyett hogyan lehet a gyártókra hárítani a kórházak működtetésének felelősségét, főként úgy, hogy sokszor adnak térítésmentesen orvosságot az intézményeknek.
Varga Ferenc, a Magyar Kórházszövetség elnöke viszont leszögezte: régóta kezdeményezik, hogy a gyártói befizetésekből a tavalyi évhez hasonlóan az idén is csoportosítsanak át finanszírozásuk kiegészítésére. Emlékeztetett arra, hogy áprilisban kritikusan alacsony szintre süllyedt a finanszírozásuk, s ha ez így marad, akkor minden kórház csődhelyzetbe kerülhet – tette hozzá.
A gyártói jóváírásról szóló javaslat egyébként a kormánypárton belül sem aratott osztatlan sikert, az egészségügyi bizottságban például a szocialisták sem támogatták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.