origo.hu
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban
Loeb hatodszor. A rali-világbajnokság zárófutama, a brit rali előtt még a finn Mikko Hirvonen állt az élen, egyetlen pont előnnyel Sébastien Loeb előtt, de a Citroën C4 WRC francia pilótája hajrázott jobban. Cardiffban Loeb nyert a finn előtt, ami azt jelentette, hogy a két versenyző helyet cserélt az összetettben: Loeb 93 ponttal zárva zsinórban hatodik vb-címét szerezte meg, a Ford Focus WRC-t kormányzó Hirvonennek pedig 92-vel be kellett érnie a második hellyel. – Izgalmas hétvége volt, és hatalmas nyomás nehezedett ránk. Az idei világbajnokságot volt a legnehezebb megnyernem – vallotta be Loeb, aki már az öt vb-címével is csúcstartó volt két finn, Juha Kankkunen és Tommi Mäkinen (4-4) előtt. A brit ralin elért sikere az 54. futamgyőzelmét jelenti – százhuszonöt rajthoz állásból –, az örökranglista második helyezettje, Marcus Grönholm harminc első helynél ragadt le.
Nem mondhatjuk, hogy Valentino Rossi teljes lelki nyugalomban készülhetett a világbajnokság utolsó előtti futamára. A magánéletébe ugyan nem nagyon enged bepillantást, ám azt a hírügynökségek a hó közepén világgá röpítették, hogy mostohaapját holtan találták Pesaro melletti házában, mellette a dupla csövű vadászpuskájával. Kitudódott, hogy öngyilkossága előtt összeveszett Rossi édesanyjával, aki utóbb már hiába próbálta telefonon rendezni a dolgokat, a hívott fél nem válaszolhatott…
Rossi ilyen előzmények után próbálta meg a Malajziai Nagydíjon bebiztosítani a kilencedik vb-címét, és ezt a harmadik helyével meg is cselekedte. S így még a pódiumra is felállhatott pezsgőt locsolni, ami a Forma–1 újdonsült világbajnokának, Jenson Buttonnak nem adatott meg Interlagosban. A szepangi örömünnep stílszerű volt hozzá, mert a futam leintése után rögvest kapott egy csirkét ábrázoló sisakot, magára húzott egy ugyanilyen pólót „Gallina vecchia fa buon brodo” felirattal, mi több, még egy élő szárnyas is előkerült valahonnan. A szöveg nagyjából annyit tesz, hogy az öreg tyúk már csak a levesbe való, és Rossi ezt az olasz mondást szándékozott megcáfolni. – Nálunk az járja, hogy az öreg tyúkból jó levest lehet készíteni, de tojást már nem tojik többé. Nos, jómagam már meglehetősen öreg, harmincéves csirke vagyok, mégis tojtam egy tojást. És ez már a kilencedik! – szolgáltatta a show-t a Yamaha ikonja, de a hollywoodi Oscar-díj-átadó gálák koreográfiáját követve először azért azzal kezdte, hogy a bevallottan kemény szezon után köszönetet mondott mindenkinek, aki segítette.
A Doctor és a Vale beceneveken is közismert olasz igazán elégedetten dőlhet hátra. Június 27-én Assenben a századik futamgyőzelmét aratta, a második olyan versenyző lett, aki elérte ezt a határt, rajta kívül ez korábban csak a 122 elsőséget számláló Giacomo Agostininek sikerült. (Rossi momentán 103-nál jár.) Legendás honfitársa 1964 és 1977 között tizenöt világbajnoki címet szorgoskodott össze (hetet a 300, nyolcat az 500 kcm-ben), a spanyol Angel Nieto 1964–86 között tizenhármat, de ezeket mind kismotoron (hatot az 50, hetet a 125 kcm-ben); és a harmadik helyen, holtversenyben a brit Mike Hailwooddal (1958–67) és az olasz Carlo Ubbialival (1949–60) már Rossi is ott van a kilenc elsőségével. Ha pedig csak az 500, illetve a MotoGP-ben megszerzett világbajnoki címeket nézzük, akkor így fest a lista eleje: 1. Agostini 8, 2. Rossi 7, 3. Michael Doohan (ausztrál, 1994–98 között 5), és ez adja vissza igazán Valentino Rossi nagyságát.
Mondani sem kell, hogy rengeteg könyv született már róla, és mint a Kovács Nikolett által jegyzett A-Z igazi Vale címűből megtudhatjuk, a legendás, 46-os rajtszámával – amihez világbajnokként is ragaszkodik az 1-es helyett – édesapja előtt tiszteleg, ő is ezt viselte a ’70-es években. Az évi mintegy 35 millió dollárt (6,7 milliárd forintot) kereső, s ilyeténképpen a földkerekség egyik legjobban fizetett sportolójaként Valentino Rossi igazi márkanév, a VR46 logóval nemcsak motoros kiegészítőket és baseballsapkákat, hanem kerékpárt, de még gyerekszoba bútort is el lehet adni. Közismert, hogy Rossitól nem idegen az autóversenyzés sem, három éve a rali-világbajnokságon is indult futamon, emellett többször tesztelte a Ferrari Forma–1-es autóit. Időnként felröppennek a hírek, hogy beszáll az F–1-be, és Felipe Massa hungaroringi balesete után Maranellóban fel is ajánlották a számára, ha akarja, ő helyettesítheti a brazil pilótát. Ám egy teljes versenyt nem akart bevállalni, szem előtt tartva, hogy neki mégiscsak a motorsport újabb világbajnoki címe lebeg a szeme előtt.
Alonso, Räikkönen, Hamilton, Button és a többiek talán fellélegezhetnek.
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban
Váratlan helyről érkezett jókora balegyenes Magyar Péternek, Jusztnál elszakadt a cérna
Különleges energiaitalt dobott piacra a HELL, amit kifejezetten az ünnepekre álmodtak meg
Jogi lépést helyezett kilátásba Vera Jourová hazánkkal szemben + videó
X-Faktor: Csalódott az énekes a műsorban! Felfoghatatlan, ami történt!
Megszűnik a határellenőrzés Magyarország és Románia között – januártól életbe lép a változás
Olyan tél jön, amit talán soha nem felejtünk
Szoboszlaiék a címvédő Real Madrid ellen folytathatják szenzációs sorozatukat
Kihallgattak egy fontos tanút, brutális részletek derültek ki a Lakatos Márk-ügyről!
Szoboszlai posztriválisát dicsérte Slot, akinek fogalma sincs a Bajnokok Ligájáról + videó
Menczer Tamás helyretett néhány baloldali tévképzetet + videó
Megsemmisítő komment tette nevetségessé Pressman újabb, magyarokat kioktató megnyilvánulását
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.