Maga Madách Imre remekműve a siker egyik kulcsa. Tizenöt színben vonultatja fel előttünk metafizikus, kozmikus keretekbe foglalva a történelem tragikus pillanatait. Az éden elvesztésétől az apokalipszis közelségéig vezérel bennünket Ádám – az Evangélium Színház előadásában Lénárt László alakítja – lidérces álma. A gondolkodó, gyarló, küzdő ember jelképalakjaként elszakad a teremtő és a gondoskodó Istentől (Bánffy György) felesége, Éva (Buzogány Mária) ösztönzésére, akit megrészegítenek a sátán, Lucifer mézédes szavai a szabadságról és a mindenható észről. Ádám Évával együtt kiűzetik a paradicsomból, ám megkapja azt a kegyelmet, hogy előre végigálmodja az emberiség fejlődésének állomásait. Látja Danton reinkarnációjaként a vérfürdőt, amivé a vörös zászlós francia forradalom teszi a világot. Udvaros Béla finom motívumokkal érzékelteti a kegyetlenség megszületését, láttatja a nácizmus és a kommunizmus rémálmának beteljesülését. A londoni szín szabad versenyes kapitalizmusa és az erkölcsi züllés fertője hasonlít a mai Magyarország kilátástalanságához, ez beteljesedik a falanszter színjátékban, amelyben Madách Orwell előtt mintegy száz évvel írta meg rémálmát a hatalomról, amely legfőbb ellenségének a népet tekinti. Az eszkimószín az evés, ivás, szeretkezés szintjére süllyedt emberiségről szintén ismerősen cseng. A nyitány és a finálé méltóságteljes színpadképe Isten trónusáról, s az új szövetség megkötéséről a teremtő Isten és a teremtettek, Ádám, Éva és a születendő gyermek között erőteljes eszközökkel festi alá az Úr zárszavát: „Mondottam, ember: küzdj és bízva bízzál!” Udvaros Béla rendező a legnehezebb megoldást választotta: Madách eredeti üzenetét tolmácsolta. Az emberiségre leselkedő apokaliptikus veszélyeket csak úgy győzhetjük le, ha nemet mondunk a sátánra és igent Istenre.
A történelmi rémálmon Lucifer vezeti végig Ádámot, a sátánt Kárpáti Tibor nem formálja sem látványos szörnnyé, sem jóindulatú szövetségessé. Az Evangélium Színház Lucifere a szelíd megértés és az üres racionalizmus álarcában megjelent kísértő. Ádám átalakulásait a rajongó szerelmestől a hedonistáig, a zsarnoktól, a tudóson át a forradalmárig sokoldalúan jeleníti meg Lénárt László. Ezer színben tündököl Éva a kokott és a szűz jelmezében Buzogány Mária előadásában. Kiváló epizód-sorozatszereplők (Geszty Glória, Rékai Nándor és mások) mellett a példátlan siker egyik fő tényezője Bánffy György, aki Madách eredeti elképzeléseit valóra váltván zseniálisan kelti életre a kegyelmes Istent, aki megbocsátja az ember minden bűnét, ha a megbánás őszinte, és a lélekből fakad.
(Madách Imre: Az ember tragédiája. Evangélium Színház, rendezte: Udvaros Béla.)
Több helyen is tüntettek Magyar Péter ellen a felháborodott nyugdíjasok