Holnaptól változnak a közlekedési rendszabályok, a kormány által november végén elfogadott rendelet főképp a gyalogosokat és a kerékpárosokat veszi védelmébe. A gyűjtemény több mint hatvan ponton módosítja az eddig megszokott KRESZ-t, s megalkotóinak reményei szerint szemléletváltozás lesz a hozadéka a hazai közlekedésben: hatása sokaknak alternatívát jelenthet majd a tömegközlekedéssel és az autózással szemben.
Az új szabályozás nyomatékosabban rögzíti, hogy a gépkocsival közlekedők csak olyan tempóban közelíthetik meg a gyalogátkelőhelyet, hogy még a zebra előtt képesek legyenek megállni. A módosítás – a villamos-megállóhelyhez hasonlóan – fokozott figyelmet vár el a kocsik vezetőitől a menetrend szerinti járművek és az iskolabuszok megállóinak környékén is.
Részletesen leírja azokat a sebességhatárokat, amelyeket a gyalogosokkal közös útszakaszokat használó kerékpárosoknak kell betartaniuk holnaptól. Az eddigi 40 kilométeres óránkénti limit érvényben marad lakott területeken az útpályán. A sisakot viselő és utast nem szállító biciklisek azonban 50-nel is hajthatnak lakott területen kívül. Ugyanakkor a gyalogosokkal közösen használt gyalog- és kerékpárutakon csak 20-szal tekerhetnek. A szabályozás bevezeti a nyitott kerékpársáv fogalmát. Ez az úttesten útburkolati jellel ellátott, a kétkerekűek számára kialakított forgalmi sáv, amelyet különleges esetekben más járművek is használhatnak egyirányú közlekedésre. Autók akkor hajthatnak rá, ha az előzéshez szükséges, vagy szemből jövő jármű elől szeretnének kitérni. Holnaptól a kocsiknak a nyitott kerékpársávot kell igénybe venniük a jobbra kanyarodáshoz.
Újévtől a biciklisek behajthatnak az egyirányú, kerékpársávval el nem látott utcákba a forgalommal szemben is, ha ezt kiegészítő tábla engedélyezi számukra; ekkor az úttest jobb széléhez kell tartaniuk. A kétkerekűek a jövőben akkor sorolhatnak előre a piros lámpánál, ha balra kívánnak kanyarodni. Ezt a kerékpársávon kívül megtehetik az út jobb szélén számukra kijelölt nyomvonalon is. Utóbbit közösen használhatják a többi közlekedővel, s külön útburkolati jellel látják el. Megszűnik a kétkerekűek szoros jobbratartási kötelezettsége a településeken, de megmarad azokon kívül, illetve a főútvonalakon. A biciklik holnaptól jobbról is megelőzhetik a forgalmi okokból álló járműveket.
Az autósokat és a motorosokat érinti, hogy a forgalmi rendszámnak minden esetben meg kell lennie utazáskor, s azt szabályszerűen kell felhelyezni, nem szabad például az ablakban tárolni. Változnak a járművek tömegükhöz viszonyított sebességhatárai, a limit az eddigi 2500 kilogramm helyett 3500 kilogrammig lesz egységes. Tehát e súly fölött a teherautókra vonatkozó szabályok lesznek érvényesek a járművekre. Lakott területen lévő vasúti átjáróknál korábban 30 kilométeres, azokon kívül 40 kilométeres sebességre kellett lassítaniuk a közlekedőknek. Az új szabályok már csak fokozott óvatosságot várnak el a sínek megközelítésében, ahol a régi szabály marad érvényben, ott táblákkal jelzik azt. A motorosok, segédmotorosok holnaptól párhuzamos közlekedésnél az összes forgalmi sávot használhatják, és ők is előre sorolhatnak piros lámpánál.
Veszélyes vegyület szabadult el egy magyarországi ipari parkban