Sivatagi halhatatlanság

2010. 01. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben Dél-Amerikában már javában zajlik az idei Dakar-rali (ezt a bevezetőt egy hosszabb kómából felébresztett benzingőzös megszállott nehezen tudná értelmezni, de most lépjünk túl rajta), méltatlanul kevés szó esik arról, hogy a Dakar kivonulása dacára azért Afrikában is porzik a sivatag, éppenséggel a klasszikus útvonalon; mi több, magyar sikerektől hangos a fekete kontinens.
Szerencsére a 2010-es Africa Eco Race-ről első kézből tudhatjuk meg a híreket, mert ezeket maga a Qualisport csapata szállítja. Ez történt az elmúlt hét végén is, így értesülhettünk róla, hogy a Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Tóth Tamás vezetőszerelő alkotta trió a kamionosok mezőnyében a második legjobb időt érte el a sárga Scaniával, és a vasárnapi pihenőnap előtt növelte előnyét az összetett élen.
Megtudhattuk, hogy a dunaszentbenedeki kamionos egység Marokkóban a Mrhimina és az Afrika Monte-Carlójaként is emlegetett Agadir közötti 300 kilométernyi szelektív és 351 km-es összekötő szakaszon 4 óra 2 perc 57 másodperc alatt teljesítette a napi penzumot, az összetettben 22 perc 50 másodperccel lépett meg a portugál Elisabete Jacintótól (igen, ő egy hölgy!), a mostani szakaszgyőztes belga Noel Essers pedig igencsak lemaradva, 1 óra 17 perc 31 másodperces hátránnyal áll a harmadik helyen. A csapat hírleveléből a ralisport ínyencei többek között még arról is értesülhettek, hogy honfitársainknak sajnos akadt egy „lassú defektje”, emiatt Tóth Tamásnak menet közben négyszer is használnia kellett a fedélzeti kerékfújó rendszert.
A kilométerek, órák, percek, másodpercek és az érdekességek tengerében azonban egy apró tény mégiscsak elsikkadt: nevezetesen az, hogy a kamionosok kategóriájában bizony csupán ez a három egység hadakozik egymással. De a rajtnál is csak négyen sorakoztak fel, tizenhat autó és öt motor mellett; s ez a számsor kíméletlenül a helyére teszi a viadalt. Azzal együtt, hogy Portugáliából 6500 kilométert letudva eljutni Dakarba nem éppen egyszerű feladat.
Amikor a jogtulajdonos francia A. S. O. a Dakar-ralit az állítólagos terrorfenyegetettség miatt átköltöztette Dél-Amerikába, néhány megszállott – első helyen a korábbi Dakar-győztes, majd versenyigazgató Hubert Auriolt kell említeni – elhatározta, hogy továbbviszi a hagyományokat, ám csak az sült ki belőle, ami. Az A. S. O. nem nézte jó szemmel a kezdeményezést, ott tett keresztbe a renegátoknak, ahol tudott, s az Africa Eco Race-en idén is csak egy húzónév akad: a Dakaron kétségkívül legendává nemesült, 1999-ben és 2000-ben is diadalmaskodó, a Buggyjával már akkor is különcnek számító Jean-Louis Schlesser.
De ha tartják a tempót, s főleg, ha jó lesz a píárjuk, még Kovácsék is bekerülhetnek a halhatatlanok közé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.