Nada Matosevic Oreskovic, a rijekai színház intendánsa még 2008-ban, Szarajevóban látta a kis színházak nemzetközi fesztiválján a Bárka Színház Szentivánéji álom című előadását, amely alapján felkérte Alföldit erre a munkára. Az ottani színházban ez az évad az antik görög drámák jegyében telik, így esett a választás Arisztophanész komédiájára.
Erős szexuális tartalma ellenére Lüszisztraté története középpontjában a béke hirdetése, a nők politikai aktivitásának humoros kigúnyolása áll. Az athéni nők megelégelik, hogy férjeik a spártai háborúval vannak elfoglalva és elhanyagolják a házaséletet. Lüszisztraté vezetésével szövetkeznek a spártai nőkkel, hogy addig nem hálnak férjeikkel, míg ők pontot nem tesznek a háború végére. Bármennyire is szabadszájú volt Arisztophanész, a múzsák fésületlen kedvence, a színpad a mai napig képes eltűrni szövegének egyértelműségeit. Arisztophanész pajzán műveivel megalapozta a komédia műfaját. Alkotásainak irodalmi és művészi értéke felülírja darabjainak frivolságát. Alföldi marcipánfallosza vagy meztelenkedő fiúi erre soha nem lesznek képesek. A marcipánfallosz nemcsak Horvátországban, hanem hazánkban is nagy felháborodást keltett. A rendező egyedül az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) fenntartása alatt működő internetes portálnak adott interjút, ahol azon kesergett, hogy a magyarok mennyire szűklátókörűek, képtelenek felvenni a felvilágosult (értsd liberális) gondolkodású – ezáltal nyílt obszcenitásra hajlamos – emberekkel a lépést. Alföldi megalázónak és elkeserítőnek nevezte a magyarok reakcióját, kikérte magának, hogy az emberek egy plakáton csámcsognak, nem pedig arról zengedeznek, hogy egy magyar rendezőt meghívnak Horvátország legnagyobb színházába. Közben pedig egekig magasztalta a horvát sajtó és a helyi képviselők hozzáállását. Ők nagy örömmel várták a darabot.
Az előadás egyik támogatója, az INA olajtársaság a plakát megjelenése után visszalépett a szponzorációtól a híresztelések szerint annak obszcenitása miatt. A cég azonban cáfolta, hogy emiatt vonta meg a támogatást az előadástól, közleményében csak annyit tudatott, hogy inkább az Adriana Lecouvreur című operaprodukció szponzorálása mellett döntöttek, amelynek a bemutatóját márciusra tervezik.
– Alföldivel elszaladt a ló, ezzel a plakáttal túlment minden határon. A Nemzeti Színházban is minden a szexualitásról szól. A nő Alföldi számára nem más, mint kékharisnya, és szerinte csak így jelenhet meg a színpadon. Még Juliskát is rosszlányként láthatta viszont a közönség a János vitézben. Az ő koncepciója szerint a férfiak is csak melegek lehetnek – nyilatkozta lapunk megkeresésére Reviczky Gábor, a Vígszínház tagja, akit Alföldi már több ízben „megfenyegetett”, mondván, hogy Reviczky nemtetszése, melynek hangot is ad, sérti az ő személyiségi jogait.
A marcipánfalloszt Alföldi jó reklámfogásnak tekinthette. Biztos volt benne, hogy ezzel úgyis felborzolja majd a hazai „besavanyodott” emberek kedélyét, és nagyszámú sajtómegjelenésre tehet szert. Alföldi egóját sérti, ha nem foglalkoznak vele, kénytelen tehát ilyen eszközökhöz folyamodni, hogy viszontláthassa magát Narcisszusz tükrében.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség