A Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság hatvan évet felölelő krónikájában eddig hatvanhét pályán rendeztek futamokat – a legelsőt 1950. május 13-án Nagy-Britanniában, Silverstone-ban –, s tegnap sokan lélegezhettek fel: hetek óta tartó bizonytalanság után eldőlt, hogy 68.-ként besorolhatjuk a Szöultól mintegy négyszáz kilométerre fekvő Jeongamot is. A dél-koreaiak alaposan megcsúsztak a munkálatokkal, nem volt szerencséjük az időjárással sem, tetézve a gondokat pedig a félkész lelátóra még rádőlt egy toronydaru. Bő két hete a Forma–1 mindenhatója, Bernie Ecclestone is komoly aggodalmainak adott hangot a versenynaptárba október 24-i dátummal bekerült Koreai Nagydíj megrendezésével kapcsolatban. Ám a múlt vasárnapi Japán Nagydíj alatt már bejelentette, hogy a pálya átmegy az ellenőrzésen, és láss csodát, így is történt. A nagy hajrát kivágó koreaiak a hét végén még javában aszfaltoztak, és erős túlzás lenne azt állítani, hogy az utolsó szög is a helyére került, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) színjátéknak tetsző tegnapi pályabejárásán Charlie Whiting versenyigazgató megadta a licenszet a pályának. Az mindenesetre sokatmondó, hogy a FIA közleménye csak magára a tényre szorítkozik.
A hírügynökségek jobb híján Csung Jung Csót, a szervezőbizottság első emberét idézik: „Örülünk, hogy a FIA teljes megelégedésére sikerült végeznünk a munkálatokkal (sic! – a szerk.), és csatlakozhatunk a vb-sorozathoz. A pályánk a legmagasabb normáknak eleget téve készült, s az autó- és motorsport központja lesz az országunkban” – jelentette ki a promóter, aki bízik benne, hogy a versenyt hatalmas érdeklődés övezi majd. Azt mondani sem kell, mekkora presztízsveszteség lett volna a Forma–1-nek, személyesen Ecclestone-nak és a Koreai Köztársaságnak is, ha törölni kell a futamot. A sikeres lebonyolítást illetően persze továbbra is sokakban motoszkál a kétely. „Az infrastruktúra minden bizonnyal hagy némi kívánnivalót, de mi versenyezni akarunk” – szögezte le Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke.
Így vagy úgy, Jeongamban a jövő hét végén sor kerül a 2010-ben tizenkilenc nagydíjból álló vb-sorozat 17. versenyére. S ezzel Ázsia a helyszíneket tekintve ki is egyenlít Európával szemben 8-8-ra, hiszen Bahreinben, Malajziában, Kínában, Törökországban (az isztambuli pálya az ázsiai oldalon van), Szingapúrban és Japánban már rendeztek idén futamot, a függöny pedig november 14-én Abu-Dzabiban megy le.
Sztárépítész tervezte. A koreai nemzetközi versenypályát a német Hermann Tilke tervezte, aki az elmúlt években több aszfaltcsíkot is megálmodott az autósport elitkategóriájának. Az ő nevéhez fűződik a Szepangban (1998), Bahreinben (2004), Sanghajban (2004), Isztambulban (2005), Szingapúrban (2008) és Abu-Dzabiban (2009) épített pálya is. A jeongami helyszínen egy kör 5,621 km, és a pilóták az óramutató járásával ellentétesen köröznek majd. A pályán tizennégy bal- és hét jobbkanyar, valamint három hosszú egyenes szakasz található. A lelátókon 135 ezren foglalhatnak helyet.
Magyar Pétert nem zavarja öccse támogatása