Zaklatásra panaszkodnak a pilóták

Megalázzák az utasokat, a személyzetet a Ferihegyi repülőtéren, a biztonsági őrök durván viselkednek, és a testüregeikben kotorásznak – állítják a magukat megnevezni nem kívánó panaszosok az Index.hu portálon. A Budapest Airport és a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet szerint alaptalan a vád, bár az utóbbi képviselője úgy véli, ráférne a gyakorlati képzés az újonnan felvett biztonsági munkatársakra. Szabó Máté országgyűlési biztos vizsgálatot indított az ügyben.

2010. 11. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Visszaél a személyzet kiszolgáltatottságával a Ferihegyi repülőtéren dolgozó biztonsági őrök némelyike – olvasható egy, az Index portálhoz eljuttatott panaszlevélben. A dokumentum készítői a budapesti repülőtéren dolgozó pilóták és stewardessek, és azt állítják, az ellenőrzés örve alatt egyes őrök előszeretettel és durván fogdossák és szemlélgetik a személyzet tagjainak nemi szervét és mellét, illetve testüreget motoznak.
A levélben megfogalmazott sérelmekre Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője lapunknak elmondta: tavaly decemberben az Amsterdam–Chicago járaton egy utas alsónadrágjában robbanószerkezet készítésére alkalmas anyagokat találtak, az EU ezért idén április 29-től szigorította a repülőterek biztonsági ellenőrzését, és kötelezővé tette a személyzet, valamint az utasok kézi átvizsgálását is. Az őrök a teljes testfelületet, azaz az intim zónákat is ellenőrizhetik. A testüregekbe azonban a biztonsági őrök nem nyúlhatnak, ezt legfeljebb – alapos gyanú esetén – a vámosok vagy a rendőrök tehetik meg. Elmondta, a területet kamerákkal figyelik, azaz kiderül, ha visszaélés történik. Hardy elismerte, hogy az I-es terminálon kevés a diszkréciófülkének nevezett motozóhelyiség, ezért előfordul, hogy a mosdóban kell megejteni a vizsgálatot. Nőknél megesik, hogy ott ellenőrzik, elrejtettek-e valamit a szoknyájuk alá, a lábuk közé. Ez az áldatlan helyzet jövő márciusban a II-es terminál átadásával megszűnik, mert ott több fülkét is kialakítanak erre a célra. A testvizsgálat az utasnak, az alkalmazottnak és a biztonsági őrnek is kellemetlen, de az ellenőrzés több, egymásra épülő rétegből áll, és senki sem vonhatja ki magát alóla – fűzte hozzá Hardy.
Ha a kapu jelez, a biztonsági őröknek kötelességük ellenőrizni az utasok és a személyzet testét – közölte lapunkkal Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet elnöke. Az a feladatuk, hogy kiszűrjék a kockázatokat, és nem hibázhatnak. Testüregvizsgálatról azonban szó sem lehet, és tudomása szerint ilyen nem is fordult elő. A szakszervezeti vezető szerint az elmúlt években egymásnak ellentmondó, gyakran változó utasításokkal bombázták őket, csak az utóbbi időben látni némi javulást. Úgy vélte, a munka „kényes” jellege miatt érdemes lenne megfontolni valamiféle gyakorlati képzést is, főként az újonnan alkalmazottak részére.
A panaszlevél tegnap megérkezett az ombudsmanhoz, Szabó Máté vizsgálatot indított az ügyben – tudtuk meg az országgyűlési biztos hivatalától. A szakemberek meghallgatják azokat, akik részesei lehetnek az ügynek, és megvizsgálják a különféle dokumentumokat, illetve jogszabályokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.