Az iskolák támogatják Hoffmannt

A válaszadó iskolaigazgatók többsége támogatja a kormány közoktatási intézményeket érintő terveit, így az iskolák esetleges államosítását, a pedagógusok munkaidejének átalakítását, illetve a tanárok állami alkalmazottá tételét – derül ki a Hoffmann Rózsa által kezdeményezett felmérésből. Több fideszes politikus ugyanakkor nem ért egyet az államtitkár „magánakciójával”.

2011. 05. 13. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bezárások ellen. Az önkormányzati és a közoktatási törvényeket módosító csomagot nyújt be a Jobbik az iskola- és az óvodabezárások megakadályozására – jelentették be tegnap. Azt szeretnék elérni, hogy az önkormányzati törvényben a települések számára kötelező önkormányzati feladatellátást területi hatályhoz kössék, illetve a feladatok ellátásához szükséges vagyontárgyakat forgalomképtelen törzsvagyonná nyilvánítsák. A közoktatási törvény módosítása szintén a kötelező közoktatási feladatok ellátását biztosító vagyontárgyak forgalomképtelenségét biztosítaná. (MTI)


Megszülettek a Hoffmann Rózsa által kezdeményezett felmérés eredményei. Az oktatásért felelős államtitkár múlt szerdán küldött szét valamennyi iskolaigazgatónak egy kérdőívet. Arra volt kíváncsi, a tanárok támogatják-e a közoktatást érintő, kormányzat által tervezett változtatásokat.
A kérdésekre az összes közoktatási intézmény vezetőinek 61 százaléka (1967 intézmény) válaszolt a megadott határidőig. A lapunknak elküldött eredmények szerint az iskolaigazgatók legnagyobb arányban (85,8 százalék) azt támogatják, hogy az állam vállaljon nagyobb felelősséget a közoktatási intézmények fenntartásában. Az intézményvezetők 68,3 százaléka ért egyet azzal, hogy a jövőben az állam teljes egészében és közvetlenül finanszírozza a pedagógusbéreket. Ennél alacsonyabb, 55,6 százalékos a támogatottsága annak, hogy a pedagógusokat a jövőben ne a jelenlegi fenntartójuk, hanem az állam alkalmazza. Az igazgatók 55,4 százaléka ért egyet azzal, hogy differenciálható legyen a kötelezően megtartandó tanórák száma attól függően, hogy egy tanár milyen tantárgyat tanít. Információink szerint a nagyobb otthoni pluszmunkával járó, közismereti tárgyakat tanító pedagógusok óraszáma lehetne alacsonyabb a többinél. A legkisebb többség az iskolában kötelezően eltöltött munkaidő bevezetése mellett alakult ki, de még ez is 51,8 százalékos támogatottságot kapott. Ennek lényege, hogy a jövőben nem a kötelező óraszám, hanem az iskolában minimálisan eltöltendő idő lenne a pedagógusok munkájára vonatkozó legfontosabb mérőszám, amit a törvényben előírt munkaidő 80 százalékában, heti
32 órában határoznának meg. Jelenleg a tanároknak heti 22 óra a kötelező óraszámuk, arra azonban nincs előírás, hogy ezen kívül mennyi időt kell a munkahelyükön tölteniük.
Információink szerint a kormánypártok frakcióelnökségi és frakcióülésén is napirendre került az államtitkár által az iskolaigazgatóknak kiküldött kérdőív. Több fideszes polgármester nehezményezte, hogy Hoffmann Rózsa az általuk fenntartott iskolák igazgatóit „az ő megkerülésükkel” kérdezte meg. Egyes kormánypárti politikusok szerint a kérdőív célja nem szakmai információszerzés volt, hanem politikai akció, amelynek részeként az államtitkár társadalmi támogatottságot akart szerezni magának a Nemzetgazdasági Minisztériummal folytatott oktatáspolitikai vitában. Szerintük ez veszélyes játék, ami később visszaüthet a kormányra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.