Az árbocosoknál nagyobb sebességre képesek – de nem gyors-, hanem élményhajónak készülnek – rendkívül biztonságosak, és külsőleg sem téveszthetők össze a 40-50 kilométeres sebességgel száguldó motorcsónakokkal. A legkisebb és legolcsóbb nyolc, a legnagyobb hatvan lóerős – magyarázta a tegnap zárult balatonlellei vízisport-kiállítás látogatóinak az egyik legnagyobb, hazai, elektromotoros hajókat gyártó kft. ügyvezető igazgatója.
A legkisebb elektromotoros fedélzetén hat fő tartózkodhat, a harmincöt láb hosszú vízi jármű tizenkét személyes, plusz négy hálóhellyel is rendelkezik. Egyre élénkebb a kereslet a környezetkímélő vízi jármű iránt, négymillió forintért már vásárolhatunk kis hajót, húszmillióért pedig tulajdonosai lehetünk egy minden extrával felszerelt „úszó apartmannak” – folytatta a bemutatót az ügyvezető.
Ha nyolc kilométeres óránkénti sebességgel haladunk, akkor húsz óra alatt körülhajózhatjuk a Balatont, majd az éjszakai pihenő és reggelizés együttesen tíz órája elég a hajó feltöltéséhez – állítják a gyártók. – Van jövője ennek a hajótípusnak, mert egészen biztos, hogy a jogszabályi tiltás alapján a Balatonon továbbra sem közlekedhetnek magáncélra belsőégésű motorral hajtott, benzin- vagy gázolajüzemű hajók – vélekedik a húsz balatoni vitorláskikötőt fenntartó Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója. Horváth Gyula úgy véli, hogy aki nem tud vagy nem szeret vitorlázni, annak kiváló élményt nyújthat egy elektromotoros hajóval körbejárni a Balatont.
– Minden kikötőnkben jut hely vendéghajónak, és csaknem mindenütt van áramfeltöltő készülék. Természetesen külföldiek hajóit is fogadjuk, s éppen ezért dolgozunk azon, hogy egyszerűsítsük és tipizáljuk a töltőfejeket. A tegnap zárult Balaton Boatnak a vasárnapi viharos idő ellenére is több mint kétezer látogatója volt.
Most minden kiderült Magyar Péterről a hangfelvételekből