Több utasra számít a hajózási cég

A viharverte és eső áztatta múlt évi szezon után jó időt és több utast vár a 165. évadban a Balatoni Hajózási Zrt. Horváth Gyula, a cég vezérigazgatója lapunknak úgy fogalmazott: ha új hajóra az idén nem futja is a költségvetésükből, a második, a fonyód–badacsonyi kompjárat előkészítését nagy reményekkel folytatják.

2011. 05. 21. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Feledni szeretné a Balatoni Hajózási Zrt. menedzsmentje a múlt nyár példátlanul szörnyű időjárását. A 2010-es szezonban hét olyan nap volt, amikor teljes üzemszünet volt a balatoni személyhajózásban, nem közlekedtek a menetrendi és a kirándulójáratok, négy napra pedig részleges üzemszünetet kellett elrendelni – mondta lapunknak Horváth Gyula. A hajózási társaság vezérigazgatója elsősorban ezzel magyarázza, hogy a múlt évi 1,9 milliárdos árbevételük százkétmillióval maradt el a 2009. évitől.
A főszezonban 24 hajó és négy komp szeli majd a Balaton vizét, a nyaralók a tizenhárom fős Calypso vízi taxival tíz perc alatt juthatnak el Fonyódról Badacsonyba, és nem sokkal több idő alatt Siófokról Füredre. Az 550 személyes Szent Miklós az idén is rendezvényhajóként várja a csoportokat.
Ami pedig a flotta esetleges bővítését illeti, a vezérigazgató elmondta: új hajóra az idén nem futja a társaság költségvetéséből, de a második, fonyód–badacsonyi kompátkelő előkészítő munkái folyamatban vannak.
– Lezárult a közbeszerzési kiírás annak a hatástanulmánynak az elkészítésére, amely alapján megtörténik az új kompátkelő-beruházás műszaki, gazdaságossági, környezetvédelmi, fenntarthatósági vizsgálata. Ha minden a tervek szerint történik, akkor 2014-ben megkezdődhet a kompkikötők építése, és 2015 őszén vagy 2016 tavaszán már felgurulhatnak az első járművek az új komphajókra – mondta Horváth Gyula.
Kérdésünkre, hogy miként igyekeznek meggyőzni az új kompjárat ellenzőit a gazdasági és turisztikai érdekű beruházásról, azt mondta: társadalmi vitára bocsátják a kompátkelő tervét, és az elkészült hatástanulmánnyal véget szeretnének vetni az eddigi, esetenként indulatvezérelt vitáknak.
A siófoki székhelyű társaság ez évben háromszázmillió forintot költ fejlesztésekre és 180 millió forintot felújításokra. Megszépül a siófoki kikötő, amelyre két év alatt 250 millió forintot költenek, a szemesit újabb úszópontonokkal bővítik, Földváron is több hely jut majd a vitorlásoknak, és teljesen új külsőt kap az 1927-ben épült Csobánc motoros. A több lábon álló balatoni hajózási cég az idén is várja a vendégeket a szemesi Hattyú és a boglári Sellő kempingbe, nemkülönben a rendkívül szép helyen álló siófoki Móló szállóba.

Balaton Boat Lellén. Holnap délutántól várja a látogatókat a lellei kikötőben a háromnapos Balaton Boat vitorláskiállítás, ahol nyolcvan hajógyártó, -forgalmazó és vízisporteszköz-gyártó cég mutatja be termékeit. Nagy Viktória, az érdeklődők ezreit csábító program fő szervezője lapunknak elmondta: a megfizethető árú árbocosokat, minikatamaránokat, szörföket és a jómódúaknak ajánlott több tíz milliós jachtokat felvonultató rendezvényen – amelynek médiatámogatója az idén is a Magyar Nemzet – minden eddiginél több elektromos hajót mutatnak be a gyártók, és megcsodálhatjuk majd a földet körülhajózó Méder Áron Carina nevű vitorlását is. A vasárnap estig tartó kiállítás és kishajóbörze felnőtt és gyerek látogatóit szórakoztató rendezvényekkel, a belépőjeggyel rendelkezőket ingyenes sétahajózással is várja a balatoni hajózási társaság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.