Több mint félmilliárd forinttal drágábban szerzett be 2005-ben és 2006-ban járműveket a BKV Zrt., amikor összesen 106 autóbuszra, tíz trolibuszra és 22, úgynevezett belhasználati járművekre kötött lízingszerződést – indokolta lapunknak Sepsey Tamás, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) főigazgató-helyettese, hogy miért fordultak a rendőrséghez. Elmondta: a BKV idei ellenőrzésekor bukkantak az öt-hat évvel ezelőtti ügyletre.
A helyszíni ellenőrzés megállapította, hogy a járművek (a három év alatt a BKV-hoz érkező Volvo buszok kétharmada, a futó trolik közül az úgynevezett Solaris, illetve Skoda típusúak, továbbá turistabuszok és furgonok – a szerk.) hitelkonstrukcióban történő megvásárlása a lízingszerződésnél lényegesen olcsóbb lett volna. – A fellelhető dokumentumokból kiderült, az összesen 7,8 milliárd forintos beszerzést nem hagyta jóvá a BKV igazgatósága.
Ugyanakkor a fővárosi cég vezetőinek is ismerniük kellett azt a hivatalos előzetes pénzügyi elemzést, amely felhívta a figyelmet a lízing kockázataira. Az ÁSZ becslése szerint a vagyoni hátrány 500-700 millió forint lehet, a számvevőszéki törvény előírásai alapján pedig hivatalból tettek feljelentést hűtlen kezelés elkövetésének gyanújával, ismeretlen tettes ellen.
Aba Botond, aki tizenhárom éven át, 2006 decemberéig volt a BKV vezérigazgatója, lapunk megkeresésére csak annyit mondott: „Nem nyilatkozom”.

Amikor a fiúk vödörrel jártak locsolkodni – fotókon a régi idők húsvétjai