Beérni látszanak a Malév kereskedelmi szervezetében az év elején végrehajtott személyi és szervezeti változások – értesült iparági forrásokból lapunk. Annak ellenére, hogy júniusban, azaz éppen a turistaszezon kezdetén Heraklionban leszállás közben farokkal a pályának csapódott és megsérült egy Boeing 737–800 utasszállító, s emiatt a teljes szezonban hiányzott a flottából, a BSP (banki elszámolási rendszer) alapján számított jegyárbevétel augusztusban 5 százalékkal haladta meg a tavalyi adatot. Forrásaink szerint júniusban, a görögországi balesetet követően a bevétel még csak megközelítette, ám a következő hónapokban már rendre meg is haladta a tavalyi szintet, és az előzetes foglalások alapján várható, hogy ez a trend az őszi hónapokban folytatódni fog. A Gergye Ottó kereskedelmi vezérigazgató-helyettes irányította értékesítési részleg kezdettől arra törekedett, hogy az eladott ülőhelyek mennyiségén belül növelje az üzletemberek és vállalatok által vásárolt jegyek arányát. Ennek érdekében az értékesítési és az árazási tevékenységet a Malévon belül jelentős mértékben átalakították, miközben az utazási irodákkal való kapcsolat is jelentősen javult. Ez olyannyira sikerrel járt, hogy a légitársaság értékesítési partnerei azt érzékelhették, lényegesen könynyebb eladniuk ezeket a magasabb értékű jegyeket a Malév-járatokra, mint korábban. Mindezek eredményeképpen a nemzeti légitársaság számára a tél ebben az évben nem tűnik olyan hosszúnak és fenyegetőnek, mint korábbi években.
A cég azonban továbbra is sok tíz milliárd forintos adósságállományt görget maga előtt. Eladósodott az egyik kisebbségi tulajdonosa, az orosz állami Vnyesekonombank felé is, és amíg a tulajdonos magyar kormány ezzel a blokkoló kisebbséggel nem jut megegyezésre, esélytelen új befektető bevonása is. Ezt tetézi, hogy sajtóhírek szerint az EU hamarosan elmarasztalja a magyar államot, amiért versenytorzító módon az évek során mintegy 100 milliárd forinttal támogatta a légitársaságot. Ha a Malévnak ezt a pénzt vissza kell fizetnie, a légitársaság ellehetetlenül. Ezzel kapcsolatban régóta tartja magát a piacon az a vélekedés, hogy a döntéshozók mérlegelik egy zöldmezős nemzeti légitársaság megalapítását, amely mentesül a jelenlegi adósságaitól és egyéb kötelezettségeitől, de továbbviszi a márkanevet. Sajtóértesülések szerint egy szakértői csoport – a korábbi vezérigazgató, Martin Gauss közreműködésével – már dolgozik egy kisebb szervezettel és gépparkkal felálló légitársaság modelljén, amelyhez vélhetőleg kínai befektető biztosítja majd a tőkét.
Egyértelműen vezet a Fidesz a többi párt előtt