Vállalkozó édesanyák mérték össze tudásukat

A versenyt a beérkezett több ezer szavazat alapján egy hobbi lakberendezést oktató cég tulajdonosa nyerte.

KG
2013. 05. 16. 19:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Gazdagmami.hu által immáron négy éve meghirdetett díjra olyan anyák pályázhattak, akik legalább egy 6 év alatti kisgyermek mellől indítottak vállalkozást. A verseny célja megmutatni: a gyes ideje alatt otthon töltött éveknek nem kell szükségszerűen a munkaerőpiacról való teljes kieséssel járniuk és az anyák babák, kisgyermekek mellől is képesek piacképes és sikeres cégeket létrehozni.

A közönségszavazás alapján az Év Anyavállalata 2013 cím tulajdonosa Krivarics Ditta lett, aki lakberendezőként várandósan alig egyéves babája mellett indította el az Otthonkommandó blogot, amely mindössze két év alatt az egyik leglátogatottabb lakberendezési bloggá vált Magyarországon. A zsűri szavazatai alapján a szakmai különdíjat az egyévnél fiatalabb, kezdő vállalkozások kategóriájában László Ágnes, az EcoBaby webáruház létrehozója kapta, aki természetes anyagokból készült hinták forgalmazásával foglalkozik és mindemellett egy 15 hónapos kisfiú édesanyja. Az egy évnél idősebb, haladó vállalkozások kategóriájában a Szilfai Ágnes és a Picur Rádió nyert, az első olyan internetes rádió, ami az egészen kicsiknek kínál a koruknak megfelelő zenéket, meséket, valamint az édesanyák számára hasznos műsorokat.

A 96 induló között volt biokertészetet oktató vállalkozás, hidegen sajtolt olajakat készítő cég, a lakás rendszerezésével foglalkozó blog, online számvitelvizsgára felkészítő, kecskesajtot készítő és fejlesztő játékokat értékesítő vállalkozás.

A verseny zsűrijében részt vett Joó Zsuzsanna karriertanácsadó és Laczkó Zsuzsa tréner, esélyegyenlőségi szakértő, aki a rendszerváltás óta foglalkozik a nők vállalkozási kedvének fejlesztésével. A zsűri tagjai különdíjakat is adtak olyan anyáknak, akik valamilyen kiemelkedő vállalkozási ötlettel neveztek be a versenybe.

„Magyarországon egyedülállóan 3 évig lehetnek otthon a kismamák a gyermekeikkel, azonban ez a munkaerőpiacon számukra behozhatatlan hátrányt jelent: 47 százalékuk nem tud visszamenni a korábbi munkahelyére, az anyák átlagosan 10 százalékkal alacsonyabb fizetést kapnak, mint a gyermektelen nők, nehezebben találnak állást, és sok munkahelyen sem szívesen látják őket” – mondta Vida Ágnes pszichológus, az Év anyavállalata verseny alapítója.

„Megoldást jelenthet számukra, ha az otthon töltött évek alatt továbbképzik magukat, önállóan folytatják tovább a szakmájukat, hogy ne essenek ki a munka világából vagy vállalkozást indítanak, amelyet rugalmas időbeosztással a gyermekek mellől is tudnak üzemeltetni. A minden évben 6 héten át tartó verseny célja erre felhívni a figyelmet.” A díjkiosztóra május 24-én az Üzletanyu Konferencián kerül sor.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.