A Toyota három évtized távlatából feleleveníti az eredeti Smart ötletét

2,5 méter hosszú városi autó kontrasztos színű műanyag panelekkel – a Toyota FT-Me receptje megegyezik a Smartéval. A japánok mopedautóként látnak fantáziát a koncepcióban.

2025. 03. 13. 8:21
Fotó: Toyota
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
 

Már jó ideje foglalkoztatja a mikromobilitás is a Toyota konszernt, a 2021-es Tokiói és a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékokra is készített ilyen járműveket, a most bemutatott FT-Me elnevezésű tanulmány pedig azt mutatja, milyen járművet akarnak sorozatgyártásba vinni. Az ötlet egyébként annyiból nem új, hogy anno az első Smart is ugyanilyen felépítést kapott, tehát 2,5 méternél rövidebb a karosszéria, amelynek kontrasztos megjelenését cserélhető műanyag panelokkal érik el. Annyi az újdonság, hogy a japánok európai ED2 formatervező-központjában dolgozó alkotókat bukósisak inspirálta, így sportosan lendületes a vonalvezetés.

 

A tudás már nem ér fel ehhez, hiszen egy mopedautóról van szó, aminek a teljesítményét/sebességét jogszabályok korlátozzák, cserébe országtól függően már akár 14 éves kortól lehet azokat vezetni a megfelelő engedéllyel. Azzal is a fiatal használókat célozzák, hogy a személyautókból ismert digitális csomagot megkapja a mopedautó is, ami a szülőket megnyugtató vezetőtámogató rendszereket és a fiatalokat érdeklő kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtja. Rendhagyó a vezetés, mert minden ezzel kapcsolatos funkciót (tehát a gáz- és fékpedálkezelést is) a kormányról lehet végezni, ez különösen alkalmassá teszi a Toyota FT-Me-t mozgássérült-járműnek; a kerekesszék tárolást meg kell oldani valahogy, tehát teljesen átalakítás nélkül nem megy a dolog.

 

A Toyota szerint a mai városi autókhoz képest kilencven százalékkal csökkentik a karbonterhelés, a kicsi és könnyű (és lassú) mopedautó energiafogyasztása harmada a rendes villanyautóknak. Az FT-Me tetőpaneljén elhelyezett napelem kedvező időjárási körülmények között akár napi 20-30 kilométernyi energiát tud beletáplálni az akkumulátorba, ami akár a kábeles töltés szükségét is kiválthatja annak, aki csak ritkán és rövid távokra használja autóját. Az nem derül ki a sajtóközleményből, hogy tervezik-e sorozatgyártásig elvinni a Toyota FT-Me tanulmányt.
 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.