
Szokatlanul hosszú bevezető kampány előzte meg a Mercedes-Benz CLA harmadik generációjának bemutatóját, már októberben megvolt az álcázott prototípus első hivatalos jelenése, nem sokkal később a cégvezető Ola Källenius is részese lett a kampánynak, majd Guinness-világrekordot is beállítottak az álcázott prototípussal. Aztán az új technikát részletezték, mielőtt újra az álcázott prototípusok kerültek előtérbe. Most hivatalosan is bemutatkozott a négyajtós kupé új generációja, amely az első két generációval ellentétben már nem Kecskeméten készül, hanem a konszern rastatti és pekingi gyárában; Magyarországon a belépő modellsorozat még be sem mutatott tagjait készítik a jövőben.

A lehető legalacsonyabb légellenállás határozza meg a formát (a legalacsonyabb légellenállási tényező Cw 0,21), profilból nézve a tető folyamatos ívvel tart a csomagtérfedél pereméig. Finoman kidolgozott részletek teszik különlegessé a megjelenést, a csillagmintás fényszórótól (alapesetben krómbetét, a Multibeam LED esetén világítótest) kezdve a süllyesztett kilincseken és az oldalablakok króm keretén át a szintén csillagmintás hátsó lámpáig.
Ehhez hozzájön a villanyautó változatnál a hűtőrács helyén található panel, amelyen 142 darab apró világító csillagot helyeztek el,
illetve maga a középső nagy csillag is világít – az USA-ban, Kanadában, Kínában és a Közel-Keleten a teljes márkajelzés világít, Európában és a világ többi részén a gyűrű sötét marad, Dél-Koreában és Tajvanon egyáltalán nem világít a márkajelzés. A karosszéria minden irányban túlnő az elődön, a hossz 35, a szélesség 25, a magasság 29 mm-t gyarapodott, a tengelytávolságot 61 mm-rel nyújtották meg. Szériában adják az üvegtetőt (UV- és hővédő bevonat is van, így nincs szükség fizikai árnyékolóra), papíron így elöl 16, hátul 28 mm-rel nőtt a fejtér mérete, de a padló alá beépített akkumulátor miatt az elődhöz képest mindenképpen csökken az utastér teljes magassága.

Radikálisan átalakult a beltér, ahol már nem a formával, hanem a digitális tudással nyújtanak prémiumélményt, ennek megfelelően a műszerfal is egy nagy méretű panelre redukálódott. A kormány mögött egy 10,25 colos képátlójú monitor tájékoztat, középen 14 colos képátlójú érintőképernyőt találunk, opciós az anyósülés előtti csillagmintás betét helyére kerülő 14 colos érintőképernyő. Szintén feláras a fel-a-fejjel kijelző, ami egy 12,2 colos virtuális kijelzőt jelent. Oldalt kerek, középen alul elhelyezett szellőzőnyílásokat használnak, utóbbi alatt találunk mutatóba néhány fizikai kapcsolót. A beszédvezérlés úttörőjénél az MB.OS operációs rendszer bevezetésével a mesterséges intelligencia is segíti az autóval történő kommunikációt – ez a funkció magyar nyelven továbbra sem érhető el. Opciós az indukciós telefontöltő, az alsó tárolónál találjuk a 100W teljesítményű USB-C töltőket (ezekből hátra is jut 2 darab). A márka legújabb modelljeiből ismerős a duplázott küllőkkel és érintésérzékeny kapcsolókkal telezsúfolt kormánykerék, amelynél a kezelés könnyítése érdekében redukálták az elérhető funkciókat.