A BMW modellpalettáján egyértelműen a 2-es modellcsalád a legváltozatosabb, hiszen kínálat a fronthajtású egyterűtől (Active Tourer) a hétszemélyes családi csapatszállítón (Gran Tourer), a kupé jellegű SUV-on (X2), a négyüléses vászontetősön (Kabrió) át egészen a két- és négyajtós kupéig (Coupé, Gran Coupé) terjed, sőt, az előbbiből még 480 lóerős M-es változat is készül, amely semmivel sem gyengébb vagy lassabb, mint a jóval drágább M3/M4 kézi váltós alapmodellje.

Azonban a 2-es Gran Coupénak kupé létére csak a 2-es buszlimuzinokkal, vagy még inkább az 1-es ferdehátúval (továbbá az X1-essel, X2-essel, és a Mini modellekkel) vannak közös génjei, ugyanis ugyanarra az UKL2 padlólemezre épülnek. Azt hihetnénk, hogy a kompakt négyajtós egy rétegmodell, de ez egyáltalán nincs így, ugyanis globálisan
a legnagyobb darabszámban eladott tagja a 2-es modellcsaládnak.
Főleg Németországban, az USA-ban, Japánban és Ausztráliában népszerű, és azért is fontos a BMW-nek, mert az ő vevői a legfiatalabbak a márkán belül, így a típus „kapudrogként” is szolgál a nagyobb szedánok (3-as, 5-ös, 7-es) felé.

Amikor tavaly a BMW átfogó modellfrissítést hajtott végre az 1-es sorozaton, akkor már borítékolható volt, hogy a 2-es Gran Coupé ráncfelvarrása sem várat magára sokat. Érdekes, hogy a gyár mindkettőnél új generációról beszél (még a kódneveket is megváltoztatta F40-ről F70-re, illetve F44-ről F77-re), pedig szemmel látható, hogy csak egy alapos ráncfelvarráson estek át a kompakt modellek.
1. Új külső

Lapos tetővonala és keret nélküli ablakai miatt a 2-es Gran Coupé sokkal inkább a Mercedes CLA, mintsem az Audi A3-as, vagy a szedán Mercedes A-osztály vetélytársa (arra ott volt a csak Kínában forgalmazott, mára nyugdíjazott 1-es szedán). Ugyanolyan rövid, tömpe orrot és előretolt kabint kapott a négyajtós kupé, mint a ferdehátú 1-es, szemből nem is lehet őket megkülönböztetni egymástól.
Sokak szerint az új, hátrafelé elnyújtott cicaszemek a Kia Ceedre emlékeztetnek,
azonban ha valaki megrendeli az új, világító hűtőmaszkkeretet, akkor garantáltan nem keverik majd össze az autóját a koreai népautóval – mellesleg a más BMW-kkel szerzett tapasztalataim szerint ettől az extrától autópályán jelentősen előzékenyebbé válik a többi közlekedő a belső sávban.