Három évtizeddel ezelőtt Magyarországon a Geszti Péter-féle Volkswagány szlogennel reklámozták a fiatalos Seatokat, mostanra azonban fordult a kocka: a VW konszern sportos tömegmárkájává a Cupra lépett elő, és tavaly megközelítette a 250 ezres összeladási számot. Mindeközben lassan véget ért az emblémacserés korszak, a Terramar ugyanis a negyedik önálló karosszériás modell, és a várhatóan nyár végén kifutó, még Seat-alapú Cupra Ateca utódjának tekinthető. Borítékolható, hogy a győri gyártású kompakt SUV kelendő lesz az európai piacon – de vajon a most próbált konfigurációban?

(Fotó: Stefler Balázs)
1. Mindent a szemnek!
Ha a spanyol márka két selling pointját kéne meghatározni, az egyik a sportos hangolás, a másik – talán még fontosabb – pedig az arra rímelő dizájn lenne. Utóbbi terén nem is szerénykedik a műszakilag elsősorban az új Volkswagen Tiguannal rokon, de annál hét centivel alacsonyabb Terramar, érdekes domborítások és markáns élek tagolják formáját, még ha profilból nézve nem is annyira formabontó. Annál izgalmasabb az orra, melyet háromszög grafikájú (felárért nagyfelbontású Matrix LED Ultra) fényszórók és jókora hűtőnyílások tagolnak, párás szemüveglencsén át a Lamborgini Urus vonalait is beleláthatjuk.

(Fotó: Stefler Balázs)
Hátulnézetből sem mutat rosszul, ott főleg az animációkra képes 3D-s lámpatest és a középen világító embléma teszi érdekessé, de az alapozófesték-szerű Graphene Grey helyett mi inkább más fényezést, például az Enceladus fantázianevű matt szürkemetált választanánk.
Az eleve sportos megjelenésen viszonylag keveset változtat a VZ („veloz”, magyarul gyors) felszereltség,
tesztautónk gyönyörű, 20 colos bronz-mattfekete felnijei és a rajtuk feszülő nagyteljesítményű Continental abroncsok annak idején külön feláras tételként lettek beikszelve a konfigurátorban, 432+130 ezer forint értékben.

(Fotó: Stefler Balázs)
2. Érzelem kontra értelem
Természetesen a belsőépítészek alapvetően a VW-legószett elemeiből építkeztek, mégis, önálló karaktere van a Terramarnak: lendületes formákat kapott a műszerfal és a középkonzol, számtalan rézszínű díszítéssel megspékelve, még a belső kilincsek is egyediek. Családi örökség a 12,9 colos multimédia kijelző, a korábbinál jobb szoftverrel és alatta immár megvilágított klímahőfok- és hangerőszabályzó csúszkákkal, de használatukat szokni kell, és ugyanez igaz a tetőablak érintős kapcsolójára is. Remek viszont, hogy a kormányra klasszikus fizikai gombok kerültek, sportosság jeligére innen lehet a motort beindítani és menetmódot választani is.