Bemutatkozott a nálunk is jól ismert kínai telefonmárka második autója

Szélvédő alatti 1,1 méteres monitorsávval és trükkös aerodinamikai csomaggal újít a Xiaomi YU7, amely számára új nagy szilárdságú acélt is kifejlesztettek.

2025. 05. 23. 7:00
Fotó: Xiaomi
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megizzadtak a formatervezők, mire elkészítették a Xiaomi YU7 szabadidő-autó karosszériáját, egészen pontosan az első fedélen kellett túlórázniuk. A sorozatgyártású autók között jelenleg a legnagyobb, 3,11 négyzetméteres alumíniumfedél ugyanis nemcsak esztétikai szerepet tölt be, de fontos része az aerodinamikai csomagnak is, a fényszórók felső része légbeömlő, innen irányítják át a levegő egy részét az oldalfalhoz.

 

Az SU7 számára kifejlesztett Modena műszaki alapot és az acél/alumínium karosszériaszerkezetet a szabadidő-autó igényeihez alakították, megnövelték az első energiaelnyelő zóna méretét, a padló alá került egy extra keresztmerevítő, ami az akkumulátornak is extra védelmet nyújt a külső behatások ellen. 

A Xiaomi kínai vállalatokkal, kutatóintézetekkel és felsőoktatási intézményekkel közösen kifejlesztett egy új nagy szilárdságú acélt,

ami 40 százalékkal nagyobb merevséget biztosít, miközben nem lesz sprődebb. Az ajtókban lévő, oldalütközés esetén védelmet biztosító merevítők is ebből készülnek, de az A és B oszlopokat is ilyennel erősítették meg – előbbinél 35, utóbbinál 70,5 százalékkal nőtt a terhelhetőség a hagyományos nagyszilárdságú acélhoz képest. Teljesen új az elektromos rendszer, a korábbi négy helyett már csak egy központi számítógép van, így 6,85  kg-ról 3,6 kg-ra sikerült csökkenteni ezek/ennek tömegét. Az indulás mindössze 1,35 másodpercig tart, és alig 15 perc alatt végez a távoli frissítésekkel a rendszer. Az Nvidia legújabb, Lidar érzékelős vezetőtámogató rendszerét használják.

 

A Xiaomi YU7 karosszériája 4999 mm hosszú, 1996 mm széles és 1600 mm magas, a tengelytávolság 3000 mm. Nagy gondot fordítottak a forma megalkotásakor a megfelelő arányokra; a hátsó lámpa még pirosabb fényben világít, a kilincsek a használó közeledtére automatikusan bújnak elő az oldalfal síkjából. A légellenállást a karosszériában elhelyezett 10 légcsatorna, 19 légterelő és szükség esetén elzárható hűtőnyílás javítja, és természetesen teljesen beburkolták a padlót is. Az aerodinamikai optimalizálás a gyár állítása szerint 59 km-rel javítja a CLTC-hatótávolságot, a légellenállási tényező Cw 0,245.

Fotó: Xiaomi

Bent a legszembetűnőbb újdonság a szélvédő tövében lévő, három monitorból összeállított, 1,1 méter széles kijelző, ami kiegészíti a 16,1 colos képátlójú központi érintőképernyőt. Különösen sötét a nappabőrrel kárpitozott első- és a hátsó ülés, amelyek elektromos állításúak; elöl masszázsfunkció is van. Minden érintési felületet puha anyagok borítanak – vaj, narancs és sötétkék belső hangulat közül lehet választani. 

A hátsó üléseket is érintő funkciókat az első ülések közötti konzol végén elhelyezett érintőképernyőről lehet vezérelni. 

A tervezésnél 1,88 méter magas embereket vettek alapul, nekik elöl 100, hátul 77 mm-es fejterük marad – a széria-üvegtető 1,7 négyzetméteres. A hátsó csomagtér 678 literes, ez támladöntés után 1758 literesre bővíthető, az első csomagtér 141 literes.

 

Hátsókerék-hajtású a Xiaomi YU7 alapváltozata, a hajtómotor 320 LE/528 Nm teljesítményű, a 96,3 kWh kapacitású akkumulátor 835 km-es CLTC-hatótávolságot biztosít. A YU7 Pro már két hajtómotoros összkerékhajtást kap 496 LE/690 Nm rendszerteljesítménnyel, a 96,3 kWh-s akkumulátorral 770 km-es a CLTC-hatótávolság. 

A csúcsmodell YU7 Max esetén már 690 LE/866 Nm a rendszerteljesítmény, ez 3,23 másodperces 0–100 km/óra sprintre elég, a csúcssebesség 253 km/óra.

Itt 101,7 kWh kapacitású az akkumulátor, ami 760 km-es CLTC-hatótávolságot biztosít. A 800 voltos nagyfeszültségű rész gyors töltést tesz lehetővé, megfelelő oszlopon a 10–80 százalékos töltés 12 perc alatt megvan, 15 perc alatt 620 km megtételére elég energia vételezhető. Alapfelszerelés a légrugózás (75 mm-es állítási tartomány, a maximális hasmagasság 222 mm lehet) és az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás. A fékeket a Brembo szállítja, a fékút 100 km/órás sebességről 33,9 m.

 

A Xiaomi szabadidő-autóját a cég 15. születésnapján leplezték le, a vételárakat csak később árulják el. Eredetileg az áprilisban megrendezett Sanghaji Autószalonon akarták bemutatni, de mivel nem sokkal azt megelőzően a cég egy önvezető tesztautója halálos baleset részese volt, inkább elhalasztották a leleplezést, hogy felülvizsgálják a biztonsági protokollokat. Ha minden jól megy, az első YU7-es szabadidő-autók júliusban kerülnek az utakra Kínában.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.