Megizzadtak a formatervezők, mire elkészítették a Xiaomi YU7 szabadidő-autó karosszériáját, egészen pontosan az első fedélen kellett túlórázniuk. A sorozatgyártású autók között jelenleg a legnagyobb, 3,11 négyzetméteres alumíniumfedél ugyanis nemcsak esztétikai szerepet tölt be, de fontos része az aerodinamikai csomagnak is, a fényszórók felső része légbeömlő, innen irányítják át a levegő egy részét az oldalfalhoz.

Az SU7 számára kifejlesztett Modena műszaki alapot és az acél/alumínium karosszériaszerkezetet a szabadidő-autó igényeihez alakították, megnövelték az első energiaelnyelő zóna méretét, a padló alá került egy extra keresztmerevítő, ami az akkumulátornak is extra védelmet nyújt a külső behatások ellen.
A Xiaomi kínai vállalatokkal, kutatóintézetekkel és felsőoktatási intézményekkel közösen kifejlesztett egy új nagy szilárdságú acélt,
ami 40 százalékkal nagyobb merevséget biztosít, miközben nem lesz sprődebb. Az ajtókban lévő, oldalütközés esetén védelmet biztosító merevítők is ebből készülnek, de az A és B oszlopokat is ilyennel erősítették meg – előbbinél 35, utóbbinál 70,5 százalékkal nőtt a terhelhetőség a hagyományos nagyszilárdságú acélhoz képest. Teljesen új az elektromos rendszer, a korábbi négy helyett már csak egy központi számítógép van, így 6,85 kg-ról 3,6 kg-ra sikerült csökkenteni ezek/ennek tömegét. Az indulás mindössze 1,35 másodpercig tart, és alig 15 perc alatt végez a távoli frissítésekkel a rendszer. Az Nvidia legújabb, Lidar érzékelős vezetőtámogató rendszerét használják.

A Xiaomi YU7 karosszériája 4999 mm hosszú, 1996 mm széles és 1600 mm magas, a tengelytávolság 3000 mm. Nagy gondot fordítottak a forma megalkotásakor a megfelelő arányokra; a hátsó lámpa még pirosabb fényben világít, a kilincsek a használó közeledtére automatikusan bújnak elő az oldalfal síkjából. A légellenállást a karosszériában elhelyezett 10 légcsatorna, 19 légterelő és szükség esetén elzárható hűtőnyílás javítja, és természetesen teljesen beburkolták a padlót is. Az aerodinamikai optimalizálás a gyár állítása szerint 59 km-rel javítja a CLTC-hatótávolságot, a légellenállási tényező Cw 0,245.