Másfél éve jelent meg Magyarországon a világ piacvezető villamosított márkájának számító BYD, és minket – sokakkal együtt – azóta foglalkoztat a kérdés: mikor fut be Seagull első szállítmánya? Nos, csak nemrég kötött ki az óriáshajó, ugyanis az EU-s piaci bevezetés előtt a mérnököknek az elektromos miniautó karosszériáját, hajtását és futóművét is át kellett tervezniük, a marketingesek pedig ezalatt új nevet kerestek neki, így lett a sirályból a tengeri tematikánál maradva szörfös delfin.

1. Miniből kiskategóriás autóvá nyújtották
Markáns, szögletes vonásaival a márka, illetve a konkurencia felhozatalából is kilóg a Dolphin Surf, főleg az alapáras lime-zöld színben. 15 vagy 16 colos felniken gördül, mozgalmas övvonala bizony nem javítja az átlós hátralátást, de kis fordulóköre mellett a széria tolatókamera- és radar is könnyíti a városi manőverezést. Több mint 20 centivel hosszabb lett az európai kivitel, mint a belpiacos kínai és a latin-amerikai, ez a biztonsági normák miatt főleg az orr-rész megnyúlását jelentette, az új lökhárító kétségtelenül csinosabb lett. Műszaki alapját az e-Platform 3.0 adja, vékony lítium-vasfoszfát Blade akkumulátorral és nyolc az egyben integrált elektromos hajtáslánccal.

2. Ebből sem maradt ki a forgatható kijelző
Hullámzó ívek és – a csúcsmodellben legalábbis – puha borítások dominálják a műszerfalat, csak az alsóbb részeken tűnik fel kemény plasztik, pár riválisával ellentétben a BYD nem érződik fájóan olcsónak. Klasszikus fizikai gombok és tárcsák könnyítik meg a kezelését, minden szinten széria a 10,1 colos, fekvőből álló formátumúra elforgatható érintőképernyő és a vezető előtti digitális műszeregység. Elöl a szerény oldaltartású ülésekben felnőttek is egész kényelmesen elférnek, és a méretet tekintve örömteli, hogy 1,80-as testmagasságig hátul is élhető. Az alsó rekesszel együtt korrekt 308 literes a csomagtér, a praktikumon tologatható paddal lehetett volna javítani.

3. Kétféle akku, háromféle teljesítmény
Annak, aki – az autó karakteréhez illően – városi utakon jár, illetve van otthoni/munkahelyi töltési lehetősége, megfelelő lehet az árbajnok Active alapmodell a maga 30 kW-os akkujával, illetve 220 kilométeres hatótávjával. Aki többször menne vidékre, inkább ruházzon be a 45 kW-os telepű Boost kivitelbe, amely 102 km-el hosszabb megtehető utat ígér, és egyenáramú oszlopnál a szerény 65 helyett 85 kW-tal tölthető. Mindkét változat villanymotorjának csúcsteljesítménye 88 lóerő, ez jobban hangzik, mint a kínai belpiacos eredeti 75 lovacskája. Nem is beszélve a nagy akkus és 156 lóerős Comfort sportmodellről, amely 9,1 másodperc alatt sprintel 100 km/h-ra!