
Megérkezett a magyar márkakereskedésekbe a BYD Seal U szabadidő-autó DM-i plug-in hibrid hajtással szerelt Comfort változata, amely a kínálat középső szintjét jelenti. Értsd ez még az elsőkerékhajtású változat, de már nagyobb kapacitású akkumulátort kap, a felár a kisebb akkumulátorral rendelkező Boost alapmodellhez képest 1 020 000 forint, tehát 16,57 millió forint az indulóár. Alapvető eltérés, hogy 18,9 helyett 26,6 kWh kapacitású a padló alá épített Blade akkumulátor, az elektromos hatótávolság 80 helyett már 125 km. A hajtás változatlan, az első kereket 218 lóerő rendszerteljesítményű hibrid hajtás mozgatja, az alapvetően áramfejlesztő szerepkörben dolgozó, de egy tengelykapcsoló révén a kereket nagyobb tempónál közvetlenül hajtani képes 1,5-ös szívómotor 98 lóerős (122 Nm), a hajtómotor 197 lóerős (300 Nm). A benzintank 60 literes, amivel a szabványos mérési ciklus alapján 1000 km-t tud megtenni az autó. Elméleti érték a teljes, 1125 km-es hatótávolság, a forgalmazó által szervezett (nem)fogyasztási versenyen meggyőződhettünk arról, mit tud a Seal U DM-i Comfort a gyakorlatban.

Megérkezést követően kérték, hogy húzzak egy számot és én szófogadó vagyok, kihúztam az 1-est. Aztán megtudtam, hogy véletlenszerűen állítják össze a párokat – leszámítva azokat, akik összebeszéltek és felülírták a vakszerencsét –, a sors a totalcaros Szentkuti Ákost adta mellém. Az esélyegyenlőség érdekében minden autót ugyanazzal a módszerrel tankoltak tele – miután a pisztoly visszalőtt, megrázták az autót, majd csővel engedték ki a buborékot a tankból, majd tényleg csurig töltötték azt –, és teljesen feltöltött akkumulátorral indultunk neki a Balaton felé 156,8 km-es, ebéd után visszafelé 123 km-es távnak.

A szakadó eső miatt egészen Várpalotáig ment az ablaktörlő, a párásodás miatt a szellőzést is járattuk. A klímát ugyan lekapcsoltuk, de mivel nem gondoltunk bele, hogy technikailag egy villanyautóban ülünk és nincs hulladékhőnk, csak 20 fokig tekertük le az egyébként 23 fokra állított hőmérsékletet, ami azt jelentette, hogy az autó bizony fűtött egész odaúton. Mi indultunk elsőként, a többiek egy-egy perces késéssel követtek minket, nekik már több segítséget/tippet adtak a szervezők indulás előtt. Azonban még így, fűtéssel nehezítve is sikerült országúti forgalomban, nem különösebben spórolós haladással sikerült elérni az ígért elektromos hatótávolságot, egészen pontosan 125,5 km-t tettünk meg akkumulátorról, csak Királyszentistván után, a 72-es útra való balra kanyarodás előtt kapcsolt be először a benzinmotor. A tapasztalatok szerint a fűtéssel és szellőztetéssel is spóroló vetélytársak 140-160+ km-t is mentek akkumulátorról.
