Egyre közelebb vagyunk a magyarországi BMW-gyár első termékének, a villanymotoros iX3-as leleplezésének időpontjához, de még nem végeztek a végső finomhangolással a mérnökök, így csak álcázott képeket és videókat közöltek most az újdonságról abból az alkalomból, hogy néhány nagyon fontos számot elárultak vele kapcsolatban. Például hogy az elsőként, még az idei év vége előtt Debrecenben gyártásba kerülő BMW iX3 50 xDrive modell szabványos hatótávolsága eléri a 800 km-t (WLTP), az engedékenyebb kínai szabvány szerint (CLTC) a 900 km-t, illetve az USA-beli mérési módszer (EPA) alapján a 400 mérföldet, azaz 643 km-t.

A bajorok 6. generációs hajtáslánc-technológiája a korábbinál 20 százalékkal nagyobb energiasűrűségű hengeres lítium-ion cellákat használ, a 800 voltos nagyfeszültségű akkumulátort a karosszéria teherhordó részeként építik be a padló alá. Utóbbi a fejlett hőháztartással együtt lehetőséget biztosít az akár 400 kW teljesítményű villámtöltésre, ami azt jelenti, hogy megfelelő töltőoszlopon 10 perc alatt 350 km-nyi energia vételezhető, a párosított okostelefonon élőben lehet követni a töltés alakulását.
A fedélzeti töltő lehetőséget biztosít arra is, hogy 400 voltos feszültségű töltőoszlopon is használja az ember a villámtöltést, ilyenkor persze kisebb a töltési teljesítmény.
A fedélzeti töltő kétirányú, tehát akár hálózati energiatárolóként is használható a BMW iX3-as, de arról érdemi sebességgel akár másik villanyautót is lehet tölteni – Európában 3,7 kW kimenő teljesítményt tud nyújtani az autó. A 6. generációs villanymotoros hajtáshoz új Wallbox-töltőt is fejlesztettek, ami 19,2 kW teljesítményű töltést tud leadni és fogadni, hiszen hálózati energiatárolóként is használható az autó akkumulátora.

A 800 voltos nagyfeszültségű technológia miatt teljesen újratervezték a hátsó tengelyre épített szinkronmotort és az összkerékhajtású változatokban az első tengelyre kerülő aszinkron motort, amelyeknél az inverter már a házban található. Az ötödik generációs hajtáshoz képest a hajtómotorok energiaveszteségét 40 százalékkal, a gyártási költséget 20 százalékkal, a tömeget 10 százalékkal csökkentették.