A zimankós január végén még bőven benne jártunk a télben, ekkor fogtam tesztre a Volkswagen Beetle vászontetős változatát, és a kollégáim csodálkozva kérdezték:
A zimankós január végén még bőven benne jártunk a télben, ekkor fogtam tesztre a Volkswagen Beetle vászontetős változatát, és a kollégáim csodálkozva kérdezték:
– Hogyan fogod kipróbálni, milyen kabrió az autó? – Nyitott tetővel – válaszoltam.
Nem értették a dolgot, pedig ennyi év, a szakmában eltöltött idő után igazán megtanulhatták volna, hogy legjobb ősszel, télen és tavasszal kabriózni. Nem tűz a nap, a téli ruházat pedig kellően véd a hidegtől, ha feltekerjük a fűtést. A szélfogó és az oldalablakok, valamint a szélvédő huzatmentes zugot képeznek. Sokan megnézik az embert, kérdés, hányan csodálják a kabriót a hóban, és hányan kérdőjelezik meg a sofőr szellemi képességeit?
A Beetle-t mintha eleve kabriónak teremtették volna: a retrós stílus miatt fényezett burkolati elemek kerültek az utastér felső részére, ezeket könnyű takarítani egy-egy kiadósabb kabriózás után, amikor esetleg odafröccsen a felcsapott víz, vagy épp nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy a menetszél átfújja felettünk a csapadékot. Az 1,4 literes benzinmotor remek társ, ha kell, pörgős, ha kell, nyomatékos, a hétfokozatú DSG-váltónak hála nem mi küzdünk a turbólyukkal, ráadásként hamar kezd fűteni.
A menüből ki lehet kapcsolni a „vitorlázás módot”, ez esetben rögtön kikuplungol a váltó, ha lelépünk a gázról, és hagyja szabadon gurulni az autót, gázadáskor pedig először felemeli az alapjáraton ketyegő motor fordulatszámát, mielőtt újra megindulnánk.
Ez laboratóriumban biztos hoz némi mérhető üzemanyag-megtakarítást, a gyakorlatban viszont nem tudjuk tartani a városi forgalom ritmusát: ha előttünk lassul a tempó, nekünk fékezni kell a hiányzó motorfékhatás miatt, majd ha megindul a sor, mi fáziskéséssel követjük őket. Országúton és autópályán van értelme igazán használni a vitorlázást.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
A civil Volkswagen sorozatgyártása 75 éve kezdődött
Ivan Hirst brit őrnagy improvizációjának is köszönhető, hogy 1945. december 27-én Wolfsburgban elkezdhették a Volkswagen Limousine gyártását – írja az Autó-Motor.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.