A Fidesz mindenképpen megtartaná a szabolcsi vasutat

Az MSZP és a Fidesz között vita alakult ki a tervezett vasútvonal-megszüntetések miatt Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. Az MSZP a MÁV-szakaszok sorsát gyakorlati tapasztalatok alapján döntené el, az ellenzékiek azonban ragaszkodnak a vonatokhoz.

MNO
2007. 11. 21. 10:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vita alakult ki az MSZP és a Fidesz között a tervezett vasútvonal-megszüntetések miatt Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében: a szocialisták térségi szervezete szerint elfogadható, hogy a következő hónapokban egyeztetéseken és a gyakorlati tapasztalatok alapján dől el az érintett MÁV-szakaszok sorsa, az ellenzéki párt nyírségi vezetői viszont ragaszkodnak a vonatokhoz, s „porhintésnek” tarják a további vizsgálódást.

Az MSZP szabolcsi szervezete örül a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium keddi bejelentésének, miszerint decemberben nem állnak le a személyszállító vonatok a megszüntetéssel fenyegetett MÁV-szakaszokon, hanem további egyeztetések lesznek az érintett önkormányzatokkal a végleges döntés meghozatalához – mondta Szép Béla országgyűlési képviselő a párt szerdai, nyíregyházi sajtótájékoztatóján.

Hozzátette: ennek megfelelően két nyírségi vonalon, Mátészalka-Kocsord-Csenger és Tiszalök–Ohat-Pusztakócs között három hónapig a szerelvények mellett párhuzamosan autóbuszok is járnak, s az utasok döntenek, melyik lehetőség a jobb számukra. A további három szabolcsi szakasz, a Mátészalka–Vásárosnamény–Záhony-, Mátészalka–Fehérgyarmat–Zajta- és a Nyíregyháza–Balsa–Dombrád-vasútvonal esetében hat hónapos egyeztetés kezdődik arról, hogyan lehetne minden érintett összefogásával, közte a menetrend átalakításával is, az említett MÁV-szakaszok megmaradását, fejlesztését biztosítani.

Szabados József országgyűlési képviselő közlése szerint az MSZP fontosnak tartja, hogy a pályázati lehetőségeket is vegyék figyelembe a beruházásoknál, az állomásoknak és környéküknek, a vasúti pályáknak, illetve a szerelvényeknek a szükségszerű rendbetételénél. Megjegyezte, hogy az elmaradott kistérségek fejlesztésére rendelkezésre álló 135 milliárdos forrás egy részét is fel lehetne például használni. Fülöp István, a Fidesz szabolcsi országgyűlési képviselője, a megyei önkormányzat elnöke azt mondta: „a három és hat hónapos haladék porhintés, arra szolgál, hogy a terv kiagyalói bebizonyítsák, nem kell a vasút az érintett vonalakon élőknek”.

Hangsúlyozta: pedig kell, és elengedhetetlenül szükséges is, különösen a halmozottan hátrányos helyzetű Szabolcsnak, s éppen ezért inkább a fejlesztésre kellene koncentrálni az illetékeseknek. Magyarázatként hozzáfűzte, hogy „az utasok azért pártoltak el a vonatoktól, mert a tönkrement vasúti pályák miatt csak lassan járhatnak a szerelvények, lepusztultak a vagonok, az állomások, rossz a menetrend, valamint a csatlakozási lehetőség”. Tájékoztatott arról is, hogy szerdán Mátészalkán és Fehérgyarmaton tiltakoztak a vasút-megszüntetési tervek ellen a környék lakói.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.