A Fidesz mindenképpen megtartaná a szabolcsi vasutat

Az MSZP és a Fidesz között vita alakult ki a tervezett vasútvonal-megszüntetések miatt Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. Az MSZP a MÁV-szakaszok sorsát gyakorlati tapasztalatok alapján döntené el, az ellenzékiek azonban ragaszkodnak a vonatokhoz.

MNO
2007. 11. 21. 10:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vita alakult ki az MSZP és a Fidesz között a tervezett vasútvonal-megszüntetések miatt Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében: a szocialisták térségi szervezete szerint elfogadható, hogy a következő hónapokban egyeztetéseken és a gyakorlati tapasztalatok alapján dől el az érintett MÁV-szakaszok sorsa, az ellenzéki párt nyírségi vezetői viszont ragaszkodnak a vonatokhoz, s „porhintésnek” tarják a további vizsgálódást.

Az MSZP szabolcsi szervezete örül a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium keddi bejelentésének, miszerint decemberben nem állnak le a személyszállító vonatok a megszüntetéssel fenyegetett MÁV-szakaszokon, hanem további egyeztetések lesznek az érintett önkormányzatokkal a végleges döntés meghozatalához – mondta Szép Béla országgyűlési képviselő a párt szerdai, nyíregyházi sajtótájékoztatóján.

Hozzátette: ennek megfelelően két nyírségi vonalon, Mátészalka-Kocsord-Csenger és Tiszalök–Ohat-Pusztakócs között három hónapig a szerelvények mellett párhuzamosan autóbuszok is járnak, s az utasok döntenek, melyik lehetőség a jobb számukra. A további három szabolcsi szakasz, a Mátészalka–Vásárosnamény–Záhony-, Mátészalka–Fehérgyarmat–Zajta- és a Nyíregyháza–Balsa–Dombrád-vasútvonal esetében hat hónapos egyeztetés kezdődik arról, hogyan lehetne minden érintett összefogásával, közte a menetrend átalakításával is, az említett MÁV-szakaszok megmaradását, fejlesztését biztosítani.

Szabados József országgyűlési képviselő közlése szerint az MSZP fontosnak tartja, hogy a pályázati lehetőségeket is vegyék figyelembe a beruházásoknál, az állomásoknak és környéküknek, a vasúti pályáknak, illetve a szerelvényeknek a szükségszerű rendbetételénél. Megjegyezte, hogy az elmaradott kistérségek fejlesztésére rendelkezésre álló 135 milliárdos forrás egy részét is fel lehetne például használni. Fülöp István, a Fidesz szabolcsi országgyűlési képviselője, a megyei önkormányzat elnöke azt mondta: „a három és hat hónapos haladék porhintés, arra szolgál, hogy a terv kiagyalói bebizonyítsák, nem kell a vasút az érintett vonalakon élőknek”.

Hangsúlyozta: pedig kell, és elengedhetetlenül szükséges is, különösen a halmozottan hátrányos helyzetű Szabolcsnak, s éppen ezért inkább a fejlesztésre kellene koncentrálni az illetékeseknek. Magyarázatként hozzáfűzte, hogy „az utasok azért pártoltak el a vonatoktól, mert a tönkrement vasúti pályák miatt csak lassan járhatnak a szerelvények, lepusztultak a vagonok, az állomások, rossz a menetrend, valamint a csatlakozási lehetőség”. Tájékoztatott arról is, hogy szerdán Mátészalkán és Fehérgyarmaton tiltakoztak a vasút-megszüntetési tervek ellen a környék lakói.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.