Vita alakult ki az MSZP és a Fidesz között a tervezett vasútvonal-megszüntetések miatt Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében: a szocialisták térségi szervezete szerint elfogadható, hogy a következő hónapokban egyeztetéseken és a gyakorlati tapasztalatok alapján dől el az érintett MÁV-szakaszok sorsa, az ellenzéki párt nyírségi vezetői viszont ragaszkodnak a vonatokhoz, s „porhintésnek” tarják a további vizsgálódást.
Az MSZP szabolcsi szervezete örül a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium keddi bejelentésének, miszerint decemberben nem állnak le a személyszállító vonatok a megszüntetéssel fenyegetett MÁV-szakaszokon, hanem további egyeztetések lesznek az érintett önkormányzatokkal a végleges döntés meghozatalához – mondta Szép Béla országgyűlési képviselő a párt szerdai, nyíregyházi sajtótájékoztatóján.
Hozzátette: ennek megfelelően két nyírségi vonalon, Mátészalka-Kocsord-Csenger és Tiszalök–Ohat-Pusztakócs között három hónapig a szerelvények mellett párhuzamosan autóbuszok is járnak, s az utasok döntenek, melyik lehetőség a jobb számukra. A további három szabolcsi szakasz, a Mátészalka–Vásárosnamény–Záhony-, Mátészalka–Fehérgyarmat–Zajta- és a Nyíregyháza–Balsa–Dombrád-vasútvonal esetében hat hónapos egyeztetés kezdődik arról, hogyan lehetne minden érintett összefogásával, közte a menetrend átalakításával is, az említett MÁV-szakaszok megmaradását, fejlesztését biztosítani.
Szabados József országgyűlési képviselő közlése szerint az MSZP fontosnak tartja, hogy a pályázati lehetőségeket is vegyék figyelembe a beruházásoknál, az állomásoknak és környéküknek, a vasúti pályáknak, illetve a szerelvényeknek a szükségszerű rendbetételénél. Megjegyezte, hogy az elmaradott kistérségek fejlesztésére rendelkezésre álló 135 milliárdos forrás egy részét is fel lehetne például használni. Fülöp István, a Fidesz szabolcsi országgyűlési képviselője, a megyei önkormányzat elnöke azt mondta: „a három és hat hónapos haladék porhintés, arra szolgál, hogy a terv kiagyalói bebizonyítsák, nem kell a vasút az érintett vonalakon élőknek”.
Hangsúlyozta: pedig kell, és elengedhetetlenül szükséges is, különösen a halmozottan hátrányos helyzetű Szabolcsnak, s éppen ezért inkább a fejlesztésre kellene koncentrálni az illetékeseknek. Magyarázatként hozzáfűzte, hogy „az utasok azért pártoltak el a vonatoktól, mert a tönkrement vasúti pályák miatt csak lassan járhatnak a szerelvények, lepusztultak a vagonok, az állomások, rossz a menetrend, valamint a csatlakozási lehetőség”. Tájékoztatott arról is, hogy szerdán Mátészalkán és Fehérgyarmaton tiltakoztak a vasút-megszüntetési tervek ellen a környék lakói.
(MTI)
Érdektelenségbe fulladt Vona Gábor tüntetése