Jogszabály rendelkezzen arról, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) által kiszabott pótdíj egy év alatt évüljön el – többi között ezt tartalmazza az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) javaslata, amelyet szerdán juttatott el a távirati irodának. Az egyesület szerint megkérdőjelezhető a BKV bírságbeszedési gyakorlata.
Ezért indokoltnak tartják, hogy a közúti közlekedésről szóló törvény mintájára jogszabály mondja ki: kiskorú esetén a fizetési felszólítást a BKV a szülőnek, gondviselőnek küldje meg. Rögzítenék azt is, hogy a közlekedési vállalat a jogosulatlan utazás időpontjától számított 60 napos jogvesztő határidőn belül köteles legyen postára adni a díj- vagy pótdíjfizetési felszólítást. „A díj- és a pótdíjfizetési kötelezettség egy év alatt évüljön el, késedelmi kamat rá ne legyen követelhető” – tartalmazza a javaslat.
Az egyesület közleményében kitér arra, hogy a közelmúltban több panasz is érkezett hozzájuk a BKV bírságbeszedési gyakorlata miatt. Mint írják, a panaszok két csoportra oszthatók: az egyikben a fogyasztók azt kifogásolják, hogy amennyiben kiskorú a megbírságolt, a szülőt, gondviselőt a vállalat nem értesíti a szabálysértésről. Így előfordulhat, hogy a felnőtt gondviselő – aki a bírságot megfizetni lenne köteles – csak késve, vagy egyes esetekben egyáltalán nem értesül a történtekről.
A kifogások másik csoportja pedig arról számol be, hogy az ellenőrzéskor jeggyel nem rendelkező utasok többéves késéssel kapták meg a fizetési felszólítást, akkor már a kamatokkal növelt összegről. Olyan eset is az OFE tudomására jutott, hogy a kiskorú szabálysértőnek – szintén többéves késéssel – akkor postázták a fizetési felszólítást, amikor már nagykorú lett – írják.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.