A BKV az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írta: a HÉV Zrt. létrehozása folyamatosan, a meghatározott ütemterv szerint halad. A társaság létrehozásával kapcsolatban munkabizottság alakult, amelyben intenzív tárgyalások folynak a BKV Zrt., a kormányzati szervek, az illetékes minisztériumok és a tulajdonos között. A közlekedési társaság hozzátette, hogy a BKV pénzügyi helyzete rendezésének első lépése és egyben egyik legfontosabb eleme a HÉV jövőjét biztosító társaság kiválása, amelynek köszönhetően a BKV és a HÉV finanszírozása a jövőben "„kiszámíthatóbb, stabilabb és átláthatóbb lesz”.
Az elnök elmondta, hogy ez abból az ismertető anyagból derült ki, amelyet a cég vezetősége a szerdai igazgatótanácsi meghallgatásra szán, és amelyet a szakszervezetek már kedden megismerhettek. A szakszervezeti vezető emlékeztetett: a fővárosi közgyűlés március 26-án dönt arról, hogy megtörténjen-e a HÉV kiválása a BKV-ból; a cég szakemberei addig nem is készítenek gazdasági elemzést a lépés pénzügyi hatásairól. Mint az anyagban rögzítették, ilyen tanulmányt csak a második elvi döntésre – amely a kiválás technikai részleteit tartalmazná – terveznek készíteni, amikor már eldőlt, hogy a HÉV-et valóban kiszervezik-e – mondta Gulyás. A dokumentumban megemlítik, hogy mekkora bevétellel járna a HÉV kiválása, de a művelethez tartozó egyszeri költségekről nincsen szó – részletezte az elnök. Mint hozzátette: a szakszervezetek szerint ez egy „borzalmasan gyenge anyag. Ezt az anyagot sem a közgyűlés, sem az igazgatótanács nem fogadhatja el” – vélte az elnök.
Gulyás Attila korábban az MTI-nek elmondta, hogy ha március 10-ig nem kapnak a BKV vezetésétől megnyugtató válaszokat a BKV, illetve a HÉV jövőbeni finanszírozására, akkor sztrájkkal szereznek nyomatékot követelésüknek. Az érdekképviseleti vezető szerint egy jegyzőkönyvi jellegű kormányhatározat alapján a HÉV-üzletág kiválását készítik elő a BKV-ból. A tervek szerint az új társaságban az állam közvetlenül, vagy a MÁV révén közvetett módon többségi tulajdont szerezne 30 milliárd forint ellenében. A szakszervezetek számára érthetetlen, hogy a több százmilliárd forint értékű HÉV-üzletágban hogyan lehet 30 milliárd forintért többségi tulajdonhoz jutni.
(MTI)