origo.hu
Így tették tönkre az egyik legnépszerűbb magyar színész családját
A BKV az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írta: a HÉV Zrt. létrehozása folyamatosan, a meghatározott ütemterv szerint halad. A társaság létrehozásával kapcsolatban munkabizottság alakult, amelyben intenzív tárgyalások folynak a BKV Zrt., a kormányzati szervek, az illetékes minisztériumok és a tulajdonos között. A közlekedési társaság hozzátette, hogy a BKV pénzügyi helyzete rendezésének első lépése és egyben egyik legfontosabb eleme a HÉV jövőjét biztosító társaság kiválása, amelynek köszönhetően a BKV és a HÉV finanszírozása a jövőben "„kiszámíthatóbb, stabilabb és átláthatóbb lesz”.
Az elnök elmondta, hogy ez abból az ismertető anyagból derült ki, amelyet a cég vezetősége a szerdai igazgatótanácsi meghallgatásra szán, és amelyet a szakszervezetek már kedden megismerhettek. A szakszervezeti vezető emlékeztetett: a fővárosi közgyűlés március 26-án dönt arról, hogy megtörténjen-e a HÉV kiválása a BKV-ból; a cég szakemberei addig nem is készítenek gazdasági elemzést a lépés pénzügyi hatásairól. Mint az anyagban rögzítették, ilyen tanulmányt csak a második elvi döntésre – amely a kiválás technikai részleteit tartalmazná – terveznek készíteni, amikor már eldőlt, hogy a HÉV-et valóban kiszervezik-e – mondta Gulyás. A dokumentumban megemlítik, hogy mekkora bevétellel járna a HÉV kiválása, de a művelethez tartozó egyszeri költségekről nincsen szó – részletezte az elnök. Mint hozzátette: a szakszervezetek szerint ez egy „borzalmasan gyenge anyag. Ezt az anyagot sem a közgyűlés, sem az igazgatótanács nem fogadhatja el” – vélte az elnök.
Gulyás Attila korábban az MTI-nek elmondta, hogy ha március 10-ig nem kapnak a BKV vezetésétől megnyugtató válaszokat a BKV, illetve a HÉV jövőbeni finanszírozására, akkor sztrájkkal szereznek nyomatékot követelésüknek. Az érdekképviseleti vezető szerint egy jegyzőkönyvi jellegű kormányhatározat alapján a HÉV-üzletág kiválását készítik elő a BKV-ból. A tervek szerint az új társaságban az állam közvetlenül, vagy a MÁV révén közvetett módon többségi tulajdont szerezne 30 milliárd forint ellenében. A szakszervezetek számára érthetetlen, hogy a több százmilliárd forint értékű HÉV-üzletágban hogyan lehet 30 milliárd forintért többségi tulajdonhoz jutni.
(MTI)
Így tették tönkre az egyik legnépszerűbb magyar színész családját
Afrikai migráns gyilkolhatott meg egy turistát Spanyolországban
Hatalmas változás áll be az időjárásban: rég nem látott hőfokok térnek vissza
A leendő osztrák kancellár dicséri a magyar EP-képviselőt
Dárdaiékat csodálja a világ, erre csak ők képesek
Albániában megcsinálják a Vatikán muszlim verzióját
Perrel fenyegetőzik Majka a botrányos videója után
Beszterce ostroma: győzött, és negyeddöntős a BL-ben az FTC
Lefüleltük Geszti Péter körmönfont támadását Orbánék ellen
Slot az egekig magasztalta az alábecsült Szoboszlait
Harry herceg visszavonul, fontos döntést hozott családja érdekében
Kerkezék kiütéssel járultak hozzá a Liverpool remek hétvégéjéhez
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.