A Nemzetközi Valutaalap nem zárja ki ugyanis a fővárosi közösségi közlekedés állami támogatását, csak éppen szabályozott, átlátható kifizetést kíván az ad hoc pénzmozgások helyett. Ha az IMF rábólint a tervre, akkor a kormánnyal is bizonyosan meg tudunk állapodni, így a cég hosszú távú finanszírozása is megoldódhat 22 év hányattatás után – bizakodik Tarlós István főpolgármester a Népszabadság cikke szerint. Erre az április végéig kötelezően megkötendő új közszolgáltatási szerződés miatt is égető szükség van.
Az uniós jogszabályokhoz igazodó megállapodás csak kiszámítható finanszírozás, illetve a folyó pénzügyi gondok megoldása után köthető meg. Csődközeli céggel nem szerződhetnek. A rendezéshez azonban 54 milliárdot kellene visszafizetnie a BKV-nak az elkövetkező hónapokban. Erre sem a cég, sem a főváros nem képes egyedül, de még együtt sem. Budapest a hatmilliárdos tulajdonosi kölcsönnel, a működésre adott ötmilliárddal, az összes önkéntes feladat felmondásával, a cég kollektív szerződésének nagy vihart kavart felmondásával, illetve az intézményi támogatások tíz százalékának zárolásával elért lehetőségeinek határára – ismerteti a napilap.
Itt van minden, amit a csütörtöki Allah Akbar-os bombafenyegetésről tudunk