Völner Pál, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium (Nefmi) államtitkára az előzményekről szólva elmondta, a Malév történetében a fordulópontot az előző kormány idején történt privatizációs kalandok okozták, melyre jellemző volt, hogy például az 5 százalékkal rendelkező kisebbségi tulajdonos vétójoggal rendelkezett a céget érintő döntésekben. Mindezt csak tetézték a Malév visszaállamosításának körülményei.
A magyar állam 2007 óta évről évre milliárdokkal járult hozzá a cég működéséhez. Az Orbán-kormány időszakára ebből 26 milliárd jutott, miközben a cég éves működési költsége 120-130 milliárd forint volt. Ezt a támogatást minősítette versenytorzító hatásúnak Brüsszel
Újságírói kérdésre a jövőről szólva kifejtette, csak az a forgatókönyv képzelhető el, hogy egy „zöldmezős” cég szülessék; egy teljesen új nemzeti légitársaság, melynek működtetésében szintén szerepet vállalhat az állam, melynek mértéke természetesen a leendő légitársaság üzleti tervétől is függ. Mindez csak a „jövő zenéje”.
Völner azt is közölte, a Malév átvilágítása megkezdődött, a minisztérium részéről Sváb Zoltán tartja kapcsolatot a felszámolóbiztossal.
Mindeközben megindultak a tárgyalások az alkalmazottak átvételéről más légitársaságokhoz. A 2600 dolgozó ötven százaléka a földi személyzethez tartozik; nekik valószínűleg nem lesz gondjuk az elhelyezkedéssel. A többieknek jövő héten állásbörzét tartanak más légitársaságok. Völner kiemelte: a Malév dolgozóinak januári fizetését elkülönítették, a végkielégítések rendezése a felszámoló feladata lesz. Az államtitkár minden utazót, aki külföldön rekedt, illetve már megváltott jeggyel rendelkezik, biztosított arról, hogy zárolták a helyzetük rendezéséhez és kártalanításukhoz szükséges összeget, mintegy kétmilliárd forintot.
Holnap jön az igazi tél!