Varga Pétert, a városi vagyonkezelő cég, a Pécs Holding Zrt. vezérigazgatóját még Tasnádi Péter MSZP-s polgármester idején nevezték ki. A Bóly Rt. éléről érkező vezető feladata lett a vállalat konszolidációja, valamint a városi cégek holdingba szervezése. A vezért azonban Pécs jelenlegi polgármestere, Páva Zsolt 2009 májusában történt megválasztása után menesztették.
Azért kellett mennie, mert az önkormányzat álláspontja szerint nem tájékoztatta a város közgyűlését a holding alá tartozó Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. buszainak eladásáról. A közlekedési vállalat 51 százalékát ugyanis az általa vezetett cégen keresztül birtokolta az önkormányzat. A társaság buszait ugyanakkor a 49 százalékban birtokló magáncég, a Mecsekbusz által kinevezett menedzsment értékesítette a PK Zrt. és az offshore hátterű LL Bus Kft. által létrehozott PK Busrent Kft.-nek 2009 januárjában.
Páva Zsolt az ügyletről később értesülve azonnal feljelentést tett, ami alapján el is indult a nyomozás. A városvezető akkor kezdeményezte a közlekedési cég vezetésének visszahívását és Varga menesztését is, mondván, őt is felelősség terheli azért az ügyletért, ami miatt Pécs elvesztette vagyonának egy jelentős részét.
A város közgyűlése így 2009 júniusában zárt ülésen döntött a holdingvezér távozásáról, mondván, tájékoztatnia kellett volna a közgyűlést a PK buszainak kiszervezéséről. Az önkormányzat rendkívüli felmondással élt a korábban a szocialisták által kinevezett cégvezetővel szemben, az MSZP-sek ennek megfelelően akkor nem is támogatták a felmentést. Varga akkor azzal védekezett, hogy ő nem tudott a nettó 2,2 milliárd forintos ügyletről, amely során a 170 buszból álló járműpark új tulajdonoshoz került. Az exvezér így munkaügyi bírósághoz fordult, úgy egyéves elmaradt munkabérét és félévi prémium-előlegét követelte kamatostul. Ez 2012-re már elérte a 40 millió forintot.
A teljes cikket a Magyar Nemzet hétfői számában olvashatja.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!