A Fővárosi Közgyűlés szünetében György István újságíróknak azt mondta, jövőre a BKV 140 milliárd forintból fog működni, ebből a jegyárbevételek 52 milliárdot tehetnek ki. Az emeléssel 1 milliárd forintos pluszbevételre számítanak, s bár ez „csepp a tengerben”, tarthatatlan lenne, ha nem emelnék a jegyek és a bérletek árát. Hozzátette, hogy a teherviselő-képesség határán van ez az emelés, de ennél kisebb mértékű drágítás nem hozna annyi pluszbevételt, amiért megéri a döntést meghozni, és utasvesztéssel is járna, bár ezzel a hatással most is számolnak.
Kérdésre válaszolva jelezte: 2011-ben és 2012-ben is voltak a kormánynak olyan nyilatkozatai, amelyek arra utaltak, hogy a fővárosnak emelnie kellene a tarifákat, de akkor számításokkal alátámasztották, hogy miért nem teszik ezt meg.
Az előterjesztésről a szünet után, várhatóan 14 óra után dönt a közgyűlés. A javaslat szerint átlagosan 7,9 százalékkal emelnék a BKK-tarifákat, egy vonaljegy 350 forintba, egy havi teljes árú bérlet 10 500 forintba kerül majd. Több környéki bérlet és jegy ára nem változna. A legnagyobb mértékben, 14,3 százalékkal a felsőoktatásban tanulók számára emelkedne a havi és az éves bérlet ára – nekik ugyanis új bérletfajtát hoznak létre.
Ellenzéki ellenvélemények
A Jobbik szerint mindenki gyalogolni fog Budapesten, ha a Fővárosi Közgyűlés megszavazza a BKK-tarifák 7,9 százalékos emelését. Losonczy Pál frakcióvezető a közgyűlés ülése előtt tartott szerdai sajtótájékoztatóján azt mondta, megdöbbentő, hogy emelni akarják a keresetekhez képest most is magas jegyárakat. Egy kétgyerekes család az átlagkereset 10 százalékát költi az emelés után bérletekre – vélekedett. A Jobbik azt javasolja, hogy öt százalékra csökkentsék a jegyek és bérletek árát tartalmazó 27 százalékos áfát, valamint a buszágazatnak ne kelljen jövedéki adót fizetnie. Így akár csökkenteni is lehetne a jegyárakat – hangsúlyozta.
Az LMP elfogadhatatlannak és szakmailag megalapozatlannak tartja a BKV tarifáinak emelését, az ellenzéki párt szerint reálértéken inkább csökkenteni kellene a jegyek árát. Hanzély Ákos, az LMP fővárosi frakciójának tagja a közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján azt mondta, a tervezett 7,9 százalékos emeléstől 1 milliárdos pluszbevételt várnak, de ennek csak a 35 százaléka folyhat be. A jegyárak csökkentésével viszont szerinte versenyképesebb lehetne a közösségi közlekedés, a főváros és a kormány pedig megoldhatná a költségvetési problémákat.
Horváth Csaba és az MSZP-s lufik
Az MSZP szerint Tarlós István főpolgármester, Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója és a fővárosi Fidesz-frakció hazugságon alapuló kommunikációja, politikája megbukott. Horváth Csaba frakcióvezető erről a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján beszélt a BKK-tarifák 7,9 százalékos tervezett emelésével kapcsolatban. A szocialista politikus felidézte, múlt héten még a főpolgármester és Vitézy Dávid is azt nyilatkozta, hogy mostanában nem lesz tarifaemelés, a BKK pedig korábban egy olyan program kidolgozását ígérte, amelynek segítségével nem lesz szükség a jegyek és bérletek árának emelésére. Az ellenzéki képviselő több BKK-s lufit a kezében tartva azt mondta, ezek a remények a lufikkal együtt elszálltak, majd ezt illusztrálva elengedte a léggömböket.