Vitanapot szeretne a PDSZ

Országgyűlési vitanapot kezdeményez október 25-i határidővel a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) a közoktatási intézmények államosításáról.

PR
2012. 10. 01. 17:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hozzátette: Kövér Lászlótól azt is kérik, hogy hozzanak létre országgyűlési eseti bizottságot a kérdés megtárgyalására. A szakszervezeti vezető kiemelte, hogy az önkormányzatok döntéshozó testületei október 30-ig „olyan hosszú távon ható álláspont megfogalmazására kényszerülnek közoktatási intézményeik fenntartása ügyében, amelynek körülményeivel és következményeivel nincsenek tisztában”.

Mendrey László azt mondta, nem szeretnék, ha a szakmai érveket felülírnák a frakcióvezetői, pártelnöki utasítások ebben a kérdésben, mert „minden képviselő elsősorban a választóinak felelős, őket képviseli”. Beszélt arról is, hogy az önkormányzatokkal, illetve szakmai szervezetekkel is szeretnék felvenni a kapcsolatot ebben a témában.

A szakszervezeti vezető annak a véleményének is hangot adott, miszerint „nem indokolt az ilyen mértékű államosítás”, a jobb körülmények között lévő iskolák színvonala ugyanis nagyobb mértékben zuhanhat, mint amilyen mértékben a rosszabb helyzetben lévőké emelkedhet.

Meglátása szerint előreláthatóan 2000-2500 iskolában veszi át az állam január elsején – tanév közben – a pedagógusbérek kifizetését, amivel a költségvetést „hihetetlen módon megterhelik”, és nem tudni, hogy erre megvan-e a fedezet. Mendrey László szerint a járási tankerületek munkatársai nem látnak rá megfelelően a helyi lakosság igényeire, holott ők döntik el, hogy van-e szükség iskolára egy adott településen.

Hány pedagógussal számolnak?

A PDSZ elnöke utalt arra a sajtóinformációra is, amely szerint az IMF az államháztartási költségek lefaragásának jegyében kérte a pedagógus-életpályamodell bevezetésének elhalasztását. Közlése szerint szakszervezetük azt kéri a kormányzattól, „kerüljenek végre nyilvánosságra azok az adatok, hogy hány pedagógussal, iskolával számolnak a jövőben”. Kitért arra is, hogy ha a kormányzat a szakoktatás színvonalát szeretné emelni, akkor „az évi 37-37 magyar- és matematikaórával nem fog menni”.

Mendrey László hozzátette: abban azonban egyetértenek a kormányzattal, hogy a „végzetesen kettészakadóban lévő” közoktatást, a „jó és a rossz iskolák” közötti különbség problémáját orvosolni kell. Ezzel összefüggésben statisztikai ténynek nevezte, hogy a szociokulturális szempontból hátrányos helyzetű kistérségeket eddig nem sikerült „felemelni”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.