Jobb, ha megszokják ezt a számot, hamarabb megmenekülhetnek

Év végéig elkészül a 112-es számon hívható egységes segélyhívó rendszer, a több mint tízmilliárd forintos projekt kormányzati és uniós pénzből valósul meg.

NT
2013. 05. 08. 15:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány kiemelt célja, hogy a segítségnyújtás folyamata felgyorsuljon. A projekt megvalósulásával, és ha az emberekben tudatosul a 112 mint egységes hívószám, értékes perceket, másodperceket lehet nyerni a mentés során – emelte ki a főosztályvezető. A több mint tízmilliárd forintos projektet a magyar kormányzati támogatás mellett nagyrészt uniós fejlesztési források felhasználásával valósítják meg.

Szege Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériuma egészségügyi informatikai programirodájának vezetője közölte: a 112-től azt várják, hogy a segítség 15 percen belül megérkezzen az állampolgárhoz. A segélyhívásokat fogadó szakembereknek fontos szerepük lesz abban, hogy a segélykérőtől minden olyan információt begyűjtsenek, amely segítheti a kórházi ellátást. A teljes mentésirányítási rendszer fejlesztését a tervek szerint 2014 március végéig lezárják – tette hozzá.

Tóth László, a Belügyminisztérium gazdasági és informatikai helyettes államtitkára azt emelte ki, hogy – a mentés és a segítségnyújtás hatékonyabbá tételén túl – a 112-es segélyhívó központjainak kialakításával munkahelyeket is teremtenek, ahol a szakképzett munkaerő, valamint a hátrányos helyzetűek foglalkoztatása is fontos szempont.

Kifejtette, hogy a két hívásirányító központ helyszínének kiválasztásakor a munkanélküliségi rátát, valamint azt is figyelembe vették, hogy hol vannak a célnak megfelelő ingatlanok. Ezek alapján a központokat Miskolcon egy volt honvédségi, valamint Szombathelyen egy korábbi határőri, majd rendőrségi épületben alakították ki. A hívásközpontokban váltásban fognak dolgozni az operátorok, a két központ létrehozásával 850 új munkahelyet hoztak létre – hangsúlyozta.

Tóth László azt is elmondta, hogy a hívást fogadóknak fontos szerepük lesz a fals hívások kiszűrésében, hogy csak olyan eseményeket adjanak át a készenléti szervek irányítóinak, amelyek tényleges beavatkozást, intézkedést igényelnek.

Göndör László, az ESR–112 projektjének vezetője közölte: hamarosan társadalmi kampányt indítanak, hogy az állampolgárok megismerjék a 112-es hívószámot és a használatát. Kiemelte, hogy a 112-es egységes hívószám mellett egyelőre a készenléti szervek jelenlegi hívószámai – a 104, a 105 és a 107 – is élni fognak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.