Bekeményített a fogyasztóvédelem

A közszolgáltatóknak havonta kell igazolniuk, hogy jogszerűen tájékoztatták a fogyasztókat a rezsicsökkentés miatti megtakarításról.

KG
2013. 08. 29. 19:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legutóbbi vizsgálatok eredményei azt mutatják, hogy a rezsicsökkentés tényleges megvalósulását hiányoló lakossági jelzések jelentős része a szolgáltatók jogsértő tájékoztatásából adódik – írta az NFH. Németh Szilárd, a Fidesz rezsicsökkentésért felelős munkacsoportjának vezetője múlt heti sajtótájékoztatóján beszélt arról, hogy 10 távhőszolgáltatónál összesen 56 ezer hibás számlát talált az NFH. Így a törvény alapján a szolgáltatóknak számlánként 10 ezer forint kötbért kell fizetniük a fogyasztóknak, ami összesen 560 millió forintot jelent.

Ezzel kapcsolatban a hatóság közölte: a vizsgálat megállapította, hogy 10 távhőszolgáltató járt el törvénysértően. Olyan számlákat bocsátottak ki, amelyeken nem informálták a fogyasztókat a rezsicsökkentés teljesüléséről, vagy a megtakarítás összegét nem megfelelően tüntették fel, a megtakarítás aktuális és göngyölt összegét nem a jogszabálynak megfelelően szerepeltették. A jogsértés több mint 42 ezer fogyasztót érintett.

Az NFH válasza szerint az eljárások folyamatban vannak. Az első fokon eljáró fogyasztóvédelmi felügyelőségek hoznak döntést, a határozatokat még nem kapták meg a vállalkozások. Fellebbezésre van lehetőség a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, illetve jogorvoslati lehetőségként bírósági felülvizsgálat is kezdeményezhető ezt követően.

A fogyasztóvédelmi hatóság emlékeztet: a rezsitörvény alapján a szolgáltatóknak a kibocsátott számlákon jól láthatóan, színes mezőben kiemelve kell tájékoztatniuk a fogyasztókat arról, mennyi megtakarításuk keletkezett az elszámolási időszakban, valamint a rezsicsökkentés kezdete óta összesen.

Az ellenőrzések során az is kiderült: több mint 30 szolgáltató úgy kívánt eleget tenni tájékoztatási kötelezettségének, hogy az előírt módon közölte ugyan a fogyasztókkal a megtakarítást, de a számlákon szereplő összes adat alapján nem volt egyértelmű, hogy valóban csökkent-e 10 százalékkal a fogyasztó rezsije.

Ezekben az esetekben felhívták az érintett szolgáltatók figyelmét, hogy haladéktalanul adjanak kiegészítő tájékoztatást. Ennek elmaradása esetén ezek a szolgáltatók is szankciókra, illetve kötbérre számíthatnak – közölte az NFH. Mivel az eljárások még folyamatban vannak, jogerős határozat hiányában a fogyasztóvédelmi hatóság nem adhat információt az érintett szolgáltatókról – áll az NFH válaszában.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.