Január eleje óta a Fidesz Facebook-csatornája heti szinten kétmillió ember falán helyez el legalább egy tartalmat, ez a szám február 16-a óta heti 2,85 millióra nőtt – mondta el az MNO-nak egy, a kormánypárt internetes kampányára rálátó forrása. A Fidesz a többi párthoz képest később fogott bele az internetes építkezésbe, és annak köszönhetően vált a legbefolyásosabbá egy év leforgása alatt, hogy a közösségépítésre fektette a hangsúlyt. A cél az volt, hogy a jobboldali tábort találják meg az interneten, majd aktivizálják azáltal, hogy számukra releváns tartalmakat állítsanak elő és azokat juttassák el következetesen a rajongókhoz – tette hozzá.
A Maven7 nyilvános adatai szerint január elején a Fidesz erősen a többi párt felett kezdett 18 ezernél is több egyirányú online szimpatizánssal, amelyet a Jobbik követett tízezer körüli felhasználóval. A baloldali pártok csak jóval lemaradva következtek utánuk. A Fidesz számára a január második fele igen hullámzó volt, a választási időpont kihirdetésének napján tudott kiemelkedő számú felhasználót mobilizálni, hasonlóan a Jobbikhoz.
Mint ismert, a közösségi portálok megerősödése előtt interneten a közösségek legfőképp blogok és portálok körül alakultak, ahol túlsúlyban voltak a baloldali, liberális véleményformálók, és ennek köszönhetően a jobboldali szavazók tudatosan inkább úgy döntöttek, hogy nem vesznek részt ezekben a vitákban. Azáltal, hogy a Fidesz erős közösségi jelenlétet épített, a szavazói is újra aktivizálódtak, lett honnan megszerezzék az érvkészletet (modern, könnyen fogyasztható, vizuális csomagolásban), és lett közösségi tér, ahol egymással kapcsolatba kerülhettek.
Mint arról forrásunk beszámolt, az újratervezett Fidesz-honlap is úgy lett kialakítva, hogy a közösségi portálokkal való integráció fontos szerepet játsszon. Tiszta, átlátható, célratörő és a vizualitásra és tömörségre helyezett hangsúly alkalmassá teszi arra, hogy tartalmait könnyen lehessen megosztani a Facebookon.
A baloldali pártok gyakran hangoztatják, hogy modern üzeneteikkel és csatornáikkal ők fogták meg a fiatalokat, ezzel szemben a valóság az, hogy az MSZP, az Együtt–PM, a Demokratikus Koalíció, Mesterházy Attila, Bajnai Gordon, Gyurcsány Ferenc, sőt a Párbeszéd Magyarországért és Szabó Tímea Facebook-oldalán is a legaktívabbak az 55-64 éves korosztályból származnak, míg Orbán Viktor és a Fidesz Facebook-oldalán a legaktívabbak a 35-44 éves korcsoportból származnak, és minden korosztály jól teljesít – ami azt jelzi, hogy a Fidesz néppártos jellege az interneten is erős – közölték az MNO-val.