A semmiből indulva nyomott le mindenkit a Fidesz

Február közepe óta a kormánypárt Facebook-csatornája hetente több mint 2,85 millió tartalmat helyez el.

Kovács András
2014. 03. 05. 20:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január eleje óta a Fidesz Facebook-csatornája heti szinten kétmillió ember falán helyez el legalább egy tartalmat, ez a szám február 16-a óta heti 2,85 millióra nőtt – mondta el az MNO-nak egy, a kormánypárt internetes kampányára rálátó forrása. A Fidesz a többi párthoz képest később fogott bele az internetes építkezésbe, és annak köszönhetően vált a legbefolyásosabbá egy év leforgása alatt, hogy a közösségépítésre fektette a hangsúlyt. A cél az volt, hogy a jobboldali tábort találják meg az interneten, majd aktivizálják azáltal, hogy számukra releváns tartalmakat állítsanak elő és azokat juttassák el következetesen a rajongókhoz – tette hozzá.

A Maven7 nyilvános adatai szerint január elején a Fidesz erősen a többi párt felett kezdett 18 ezernél is több egyirányú online szimpatizánssal, amelyet a Jobbik követett tízezer körüli felhasználóval. A baloldali pártok csak jóval lemaradva következtek utánuk. A Fidesz számára a január második fele igen hullámzó volt, a választási időpont kihirdetésének napján tudott kiemelkedő számú felhasználót mobilizálni, hasonlóan a Jobbikhoz.

Mint ismert, a közösségi portálok megerősödése előtt interneten a közösségek legfőképp blogok és portálok körül alakultak, ahol túlsúlyban voltak a baloldali, liberális véleményformálók, és ennek köszönhetően a jobboldali szavazók tudatosan inkább úgy döntöttek, hogy nem vesznek részt ezekben a vitákban. Azáltal, hogy a Fidesz erős közösségi jelenlétet épített, a szavazói is újra aktivizálódtak, lett honnan megszerezzék az érvkészletet (modern, könnyen fogyasztható, vizuális csomagolásban), és lett közösségi tér, ahol egymással kapcsolatba kerülhettek.

Mint arról forrásunk beszámolt, az újratervezett Fidesz-honlap is úgy lett kialakítva, hogy a közösségi portálokkal való integráció fontos szerepet játsszon. Tiszta, átlátható, célratörő és a vizualitásra és tömörségre helyezett hangsúly alkalmassá teszi arra, hogy tartalmait könnyen lehessen megosztani a Facebookon.

A baloldali pártok gyakran hangoztatják, hogy modern üzeneteikkel és csatornáikkal ők fogták meg a fiatalokat, ezzel szemben a valóság az, hogy az MSZP, az Együtt–PM, a Demokratikus Koalíció, Mesterházy Attila, Bajnai Gordon, Gyurcsány Ferenc, sőt a Párbeszéd Magyarországért és Szabó Tímea Facebook-oldalán is a legaktívabbak az 55-64 éves korosztályból származnak, míg Orbán Viktor és a Fidesz Facebook-oldalán a legaktívabbak a 35-44 éves korcsoportból származnak, és minden korosztály jól teljesít – ami azt jelzi, hogy a Fidesz néppártos jellege az interneten is erős – közölték az MNO-val.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.