Balog Zoltán köszöntőjében azt kérte a kartól, figyelje, ellenőrizze, mérje fel a problémákat, tegyen javaslatot a megoldásra, és legyen tárgyalópartner. A miniszter célként fogalmazta meg, hogy javuljon az oktatás színvonala és szervezettsége.
Kiemelte: a tárca nem szeretné befolyásolni, ami a karnál történik, nem gondolják, hogy mindig nekik van igazuk és mindig tudják, mi a helyes lépés. Hangsúlyozta azt is, hisznek abban, hogy minden ember véleménye számít. A vélemény, a nyilatkozatok azonban kevesek, szakmai vitákra, koncepciókra van szükség és arra, hogy egymást komolyan vegyék – fejtette ki.
Hozzátette: fontos, hogy élő fóruma legyen a pedagógusoknak, a diskurzusoknak. Ez egy olyan lehetőség, ami eddig, ilyen formában nem volt Magyarországon – hangoztatta Balog Zoltán.
Köszönetét fejezte ki Hoffmann Rózsa távozó államtitkárnak, majd azt mondta: az új államtitkár családjogot tanult, és szintén belülről ismeri a pedagógusszakmát. Azt szeretnék, ha az iskola és a család közelebb kerülne egymáshoz, és a családok nem valami szolgáltató intézményként néznének az iskolára, „ahol berakják a gyereket és tisztára mosva visszakapják, mint a patyolatban”, hanem partnerként tudnának egymásra tekinteni – fogalmazott.
Azt mondta, a nevelés elsődleges helyszíne a család, és a családoknak szeretnének segíteni, őket szeretnék erősíteni, kiegészíteni. Ebben önöknek nagyon komoly szerepük lesz – fordult a küldöttekhez. A kar életre hívásával – folytatta – a pedagógusok részesei lehetnek hivatásuk tartalmi és szakmai színvonalának meghatározásában. Hozzátette, támogatják a pedagógusszakmát, hogy a tanárok érezzék, fontosak az állam számára, az állam számít rájuk.
Balog kiemelte a bizalomépítés fontosságát, s azt javasolta, forduljanak a fiatalok felé is. Emlékeztetett: fele annyi pedagógusjelöltet vettek fel, mint korábban, és olyan ösztöndíjrendszert kínáltak, hogy aki hiányszakra jelentkezik, külön juttatásban részesül. Ez egy fontos jelzés, hogy érdemes pedagógusnak állni ma Magyarországon – fejtette ki a tárca vezetője.