Szinte csak az ördögszekerek és a sánta szájharmonikás hiányzik a Déli pályaudvarról, a szürke vágányok tágas környéke annyira kihalt, hogy a lenti CBA melegéből felszaladgáló apró páncélosok neszét is meghallani. A peronszinten minden bolt bezárt, a pályaudvar kiürülésének első napjait övező kosztengert lassan felszámolják.
A hazai sajtóban egyre-másra jelennek meg cikkek arról, hogy jutott idáig a Déli pályaudvarhoz vezető szűk, 351 méteres alagút, s talán még többen találgatják nyilvánosan, kórház vagy pláza létesül-e a másfél évszázados pályaudvar helyén. De hogy most mi van Budapest egyik legforgalmasabb pontján, arról még nem készült pillanatfelvétel. Az MNO elkészítette – csúcsidőben, hétköznap délután.
Ezekben a napokban egy nagy és szorgalmas rendrakást hajtottak végre a balatoni vonatok fővárosi végállomásán. Betonoztak is, helyükre rakosgattak egy csomó sötétszürke követ az alagútig tartó vágányok mentén. Lehet mondani, hogy rend és tisztaság van ahhoz képest, amit korábban láttunk. Túránkat a jegypénztárak szintjén kezdjük. A jellegzetes sötét üvegtáblák közé lépve azért ne vegyünk mély levegőt; a szintén jellegzetes vizeletszag bizonyára soha nem fog innen eltűnni. Ahogy innen nem tűntek el a vasúti dolgozók sem: meglepő módon az Információnál kezdtünk társalgásba az ott szolgáló munkatárssal. Azt tudakoltuk, hová tűnt a seregnyi, eddig ott lévő MÁV-os.
Ismert, január 25-én a pályaudvarhoz közeli alagút tetejéről potyogni kezdtek a támfal kövei, másnap pedig megcsúszott maga a támfal. A MÁV a támfal első megcsúszásakor lezárta az alagútnál lévő egyik vágányt és átszervezte a Déli pályaudvar közlekedését, január 31-én pedig teljesen lezárta a pályaudvart, ami előreláthatóan, a hivatalos tájékoztatás szerint április közepén kinyit. Az alagút környékén, a támfal helyreállításán a Gradex geotechnikai cég dolgozik.
– A többiekkel váltásban vagyunk Kelenföldön, hol itt vagyunk, hol ott. De azt nem nagyon szeretjük, horror. A metró szintje rendben van. De a többi A Déli sorsáról azt tudjuk, amit e-mailen kapunk meg amit a híradókban látunk: április közepére ígérik, hogy helyreáll a rend, de azt mondják, az időjáráson is múlik, hogy hogyan tudnak dolgozni a megcsúszott támfal fölött – fogalmaz a „névtelen” munkatárs, hozzátéve, senki sincs kényszerpihenőn, Kelenföldön ugyanis van munka. A pénztárszinten rajta kívül láthatóan összesen négyen dolgoznak, két belföldi és két nemzetközi pénztáros. A belföldieknél a terelőkordon és a villanyos irányító most üzemen kívül van, de nincs is rá szükség: bár szállingóznak utasok, akik itt váltanak jegyet (hajnali 3-tól 0.30-ig lehetőség is van erre), de a nemzetközi pénztárban szűk fél óra alatt egyetlen ügyfél sem jelentkezik.