Folyamatosan akciózik a Bubi, iszonyúan olcsón juthat fővárosi kerékpáros közlekedési lehetőséghez, akinek kedve van hozzá. Még most is kapható az indulási kedvezményként meghirdetett 12 000 forintos éves bérlet (alig drágább egy havi BKV-bérletnél), de félévnyi használatért sem kell fizetni 8000 forintnál többet. Sőt, elárulunk valamit, amit még mindig nem tudnak elegen: egy kártyával egyszerre nem is egy, hanem négy ember utazhat, ami a szó legszorosabb értelmében közösségi közlekedéssé teszi a zöld vashattyút. Így történt, hogy karácsonykor a szinte tavaszias időben Bubival jártam be legjobb barátaimmal a belvárost és a budai Duna-partot, ami szintén maradandó közösségi élmény volt. Jelenleg is közösen használunk egyetlen kártyát, és nagyon jól van ez így.
Okozott bosszúságot is az egyébként egy év késéssel (bővebben erről keretes írásunkban) indult rendszer: éppen amikor első alkalommal használtam, a lakatolás nem sikerült valami parádésan, és letiltott a kártyám pár hétre, de miután benyargaltam a Deák téri „ügyfélfogdába”, elrendeződött az ügyem, pedig ha mélyen magamba nézek, lehet, hogy én voltam óvatlan vagy figyelmetlen, erre nem emlékszem pontosan. A lényeg, hogy azóta egyetlen alkalommal sem volt probléma a Bubival, hacsak az nem, hogy a Hősök terétől a Déliig nem sikerült a szükséges 30 percen belül odaérnem, de emiatt is csak magamra vethetek, mert közben volt vagy 8 Bubi-állomás, ahol cserélhettem volna biciklit, onnantól pedig újra ketyeg a fél óra. Sebaj, a szolgáltatás része az is, hogy a 12 000 forintos kártyához jár 5000 forintnyi „plusz” használat éppen az ilyen esetekre, amikor elvéti az ember az odaérést, vagy valami más problémája akad a közlekedés során. Mert akad.
Ne szaporítsuk tovább a szót, drón módjára emelkedjünk fel a nyeregből pár száz méteres magasságba és nézzük át, hogyan üzemelt a rendszer az elmúlt fél évben! Felriasztottam a Mol Bubit üzemeltető BKK-t, és a következőkről tájékoztattak írásban – egész gyorsan összerakták a válaszokat a terjedelmes kérdéssorra.