László folytatja: ugyanez a helyzet, amikor sok száz kilométer „kerékpárutat” ma Magyarországon járdákra helyeznek, ahogy itt, a Duna partján is, csak éppen rájött az üzemeltető, hogy „hoppá, ezek a kereszteződésekben nem biztonságosak, úgyhogy a járdakerékpárutak és az utak kereszteződéseiben kirakják a táblát, hogy szállj le, és told”. László Jánosék Sopronban egy demonstráció keretében ezt a nonszensz mondatot ugyanígy az autósoknak és más járművek vezetőinek is kiírták; ez is törvénysértés, ahogy az is, hogy a gyalogosoknak nem adják meg a lehetőséget, hogy sétáljanak. „A japán turisták adott esetben mind az ezren fényképezhessék le a Parlament épületét” – hívja fel a figyelmet a kerékpárral közlekedők és a közlekedés helyzete miatt aggódók nevében felszólaló elnök.
A Magyar Kerékpárosklub azt követeli most, hogy a helyi önkormányzatok alkossanak rendeleteket, amelyek harmonizálnak és kapcsolódnak a 88/1-es törvényhez.
„A mérnökkamarák vegyék a fáradságot, és tanítsák meg a tagdíjfizető tagjaikat arra, hogy a közlekedés fejlesztésének szabályait, törvényeit ugyanúgy be kell tartani, mint a kerékpár vezetőjének azt, hogy a piroson ne menjen át” – tette hozzá László.
Ki tehet a valóban szemre is jogosnak tűnő panasz alapjáról? Természetesnek tűnne, hogy a BKK-nak köze van a dologhoz, így fel is kerestük kérdéseinkkel: valóban törvénysértő módon végzik-e az Erzsébet híd alatti közúti fejlesztést, illetve hogy a megrendelés menedzselőiként valóban kerékpárútmentes átalakításra kaptak-e megbízást. A BKK egymondatos közleménye kiábrándított minket: a Rudashoz kapcsolódó közlekedési átalakítás ügyében az első kerületi önkormányzathoz kell fordulnunk, amit meg is tettünk. Az ő válaszuk szerkesztett formában az alábbi, kiderül belőle, hogy lesz kisebb egérút a kerékpárok számára.
A kiépítendő villamosmegálló a budai fonódó villamoshálózat miatt létesül, ennek keretében a Rudas fürdő térségében új, mindkét vonalat kiszolgáló megállóhely kiépítésének igénye merült fel. A területen a rakparti villamosvonal – 19-es, 41-es –, valamint a Krisztina körúti villamosvonal – 18-as – érintett. A projekt keretében már megszűntek a villamosvonalak közvetlen elágazása után lévő Döbrentei téri és Fátyol utcai villamosmegállók, illetve a területen az érintett villamosvonalak számára kiépült a Szarvas téren és a Várkert bazárnál egy-egy új villamos-megállóhely. A Rudas fürdő előtti leendő villamosmegálló peronjának déli végénél alakítanak ki gyalogos- és kerékpáros-átvezetést. A gyalogos-átkelőhely 4,5 méter széles, a kerékpáros-átvezetés 2 méteres. A villamosmegállók peronjainak közúti forgalom által veszélyeztetett végében az utasok biztonságos várakozásának érdekében felfutásgátló betonkúpokat helyeznek el irányjelző táblával. A villamospályát a megállóhely előtt és után gömbsüvegsor választja el a közúttól.
A Rudas fürdő melletti (Romkert-) parkolóban 21 kijelölt parkolóhelyet alakítanak ki. A hozzávezető utat egyirányúsítják a Duna felé, és jelzőlámpa épül a Szent Gellért rakpartot keresztező gyalogos- és kerékpáros-forgalom biztonságos lebonyolítása érdekében. Az innen kihajtó járművek és kerékpárosok videodetektorral jelentkeznek be, és csak akkor kapnak szabad jelzést. A kis forgalmú út mellett kerékpárút épül ki, mely csatlakozik az Erzsébet híd déli járdájának felvezetőjéhez.
A Szent Gellért tér irányú autóbusz-megállóhelyet a villamosmegálló mellett lévő öbölben helyezik el, a BKK Zrt. 1047/1282-57/2012/1051. számú Forgalomtechnikai és tömegközlekedési kezelői hozzájárulásában foglaltaknak megfelelően.
A Rudas fürdő előtti új jelző lámpás kereszteződést összehangolják a tőle délre, 156 méterre meglévő jelzőlámpás csomóponttal.
A napokban felvetődött kérdésekre válaszolva: a kerékpárút nem szűnik meg, csak részlegesen áthelyezik, illetve bővítik.
A jelenlegi kialakítás szerint az Erzsébet híd alatt önálló kerékpárút vezet körülbelül 150 méter hosszon, az alsó rakpartról való felhajtási ponttól (Döbrentei tér – Várkert rakpart) a Rudas fürdő előtti Duna-parti oldalon található buszmegállóig. A buszmegálló előtt (Szent Gellért tér felé haladva) a kerékpárút egyesül a Duna-parti gyalogosjárdával. Az önálló kerékpárútból körülbelül 65 métert elbontanak (áthelyeznek) az új villamosmegálló miatt szükséges útpálya-szélesítés miatt. Az áthelyezés az új szegélykövezés (a jelenlegi kerékpárút melletti járda) mellé történik oly módon, hogy a burkolatát helyreállítják. Tulajdonképpen a gyalogosjárda és a kerékpárút mintegy 65 méterrel a buszmegálló előtt egyesül. Ugyanakkor a villamosmegálló előtt kiépülő gyalogosátkelő mellett jelzőlámpás kerékpáros-átvezetés is kiépül, a Romkert előtti kis forgalmú út mellett kiépülő kerékpárúttal együtt, mely csatlakozik az Erzsébet híd déli járdájának felvezetőjéhez.
A kivitelezési munkák a műszaki, biztonságvédelmi előírásoknak megfelelően folynak, a szükséges szakhatósági (BKK, BKV stb.) hozzájárulások birtokában. Ütemterv szerint a meglévő kerékpárút bontási munkálatai 2015. április 28-án kezdődtek el engedélyezett, ideiglenes forgalomtechnikai tervek birtokában. A kerékpáros-terelés és alternatív útvonalak kijelölése tervek szerint és időben megtörténtek.
A parkon keresztül vezető kerékpárút munkálatai május 20-ára, az Erzsébet híd alatti kerékpárút áthelyezésének munkálatai május 15-ére fejeződnek be.