Az MTI szerint Palkovics László a köznevelési kerekasztal után elmondta: abban maradtak, hogy adott esetben az intézményvezető döntése alapján legyen mód
„a nyugdíjaskorú tanárok legfeljebb kétéves továbbfoglalkoztatásra”.
Fontosnak tartják, hogy ezen pedagógusok tudása ne vesszen el, és lehetőséget kívánnak adni, hogy szakértőként tovább foglalkoztathatók legyenek.
A Klik működéséről Bíró Gábor a fenntartói munkacsoport képviseletében elmondta: nem kerülhető meg az állami fenntartás a jövőben sem. Azon az állásponton vannak, hogy továbbra is kell egy központi szervezet, amely alá tagozódnának a szervezeti egységek. Elképzeléseik szerint
„a struktúra a megyékhez, a járásokhoz igazodna. Azt is elképzelhetőnek tartotta, hogy megyéket és járásokat összevonnának az új rendszerben”.
Azt is javasolják, hogy az iskolaigazgatók nagyobb jogosultságot kapjanak a jelöltek és a pályázók meghallgatása során, és fontosnak tartják, hogy a törvényileg előírt feladatokhoz törvényileg garantált források legyenek hozzárendelve. Felvetette, hogy az iskolaigazgatókat tegyék érdekeltté a bevételekben, arról azonban még vita van, hogy ezen bevételek hány százaléka maradjon helyben – jelezte. Részletes javaslatukat a május 17-i ülésre dolgozzák ki.
Palkovics szólt arról, hogy jövő héttől az iskolaigazgatók rendelkezésére bocsátják azt a kártyát, illetve készpénzt, amely a mindennapi működéshez szükséges beszerzéseket fedezheti. Később az Országgyűlés kulturális bizottsága előtt azt mondta: az iskolák méretétől függ, melyiket kapják.
Az ülésen tájékoztató hangzott el a szakszervezetekkel folytatott sztrájkbizottsági tárgyalásokról is, amelyek április 4-én folytatódnak – jelezte az államtitkár.
Bella Tibor a foglalkoztatási munkacsoport képviseletében kitért arra, hogy javaslataik között szerepel az iskolában kötelezően eltöltendő 32 óra felülvizsgálata. A megszűnésről javaslatot tettek. A helyettesítések rendszerét is felülvizsgálnak, a belső helyettesítések rendszere „minimálisan működik”, a külső pedig gyakorlatilag nem.















