Kósa Lajos a TV2 Mokka című műsorában szerda reggel azt mondta: a témát megvitatták, és semmilyen döntést nem hoztak, megállapították, hogy a kérdés bonyolult, inkább a célokat szerették volna kijelölni. Hozzátette: a cél az, hogy akár jópofának tartja valaki, akár nem, „se horogkeresztes pólót, se sarló-kalapácsos sört ne lehessen árulni”.
Hangsúlyozta: a józan ész szabályait be kell tartani, például a művészeti felhasználást, adott esetben egy kiállításon való bemutatást meg kell engedni. Vannak olyan termékek is, amelyek a vörös csillagot nem önkényuralmi jelképként használják – fogalmazott a Fidesz frakcióvezetője –, egy ásványvíz- és egy tornacipőmárkát említve példaként. A Heinekennel kapcsolatban ugyanakkor azt mondta: épp ez a cég volt az, amely 1951-ben levette söréről a vörös csillagot, mert értelmezése szerint önkényuralmi jelképként volt értékelhető.
Kósa a tervezett szabályozással kapcsolatban azt mondta, meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy adott esetben egy nemzetközi fórumon is meg tudják védeni.
A frakcióvezető beszélt Botka László MSZP-s miniszterelnök-jelölt javaslatairól is, azt állítva, hogy a programból általános adóemelés következik. Felidézte: Botka parlamenti képviselőként megszavazta a lakásadót, amiről szintén azt mondták a szocialisták, hogy „fizessenek a gazdagok”, de valójában mindenkit sújtott. A Gyurcsány–Bajnai-kormányok programjának eredményeképp adóemelések voltak, megszorítások, és „ingyenpénzosztással” akartak maguknak politikai tőkét kovácsolni, ami azonban az országot tönkretette – mondta.
„Egyszer már tönkretették az országot az ilyen hülyeségekkel, jobb lenne ettől megóvni magunkat” – fogalmazott Kósa Lajos. Szerinte a szocialisták minden mondata mögött adóemelés van.