Bár a választásokig még egy év van hátra, az utcákon már láthatók a kampány jelei, hiszen a Jobbik és kisebb léptékben, de az MSZP is beindította saját plakátkampányát. A jelek szerint az üzenetek („Ti dolgozok, ők lopnak”, illetve „Fizessenek a gazdagok!”) fájó pontot találtak el, hiszen Halász János és Kósa Lajos fideszes képviselők máris benyújtottak egy törvényjavaslatot, amellyel alaposan megnehezítenék a plakátolást.
A párttörvény módosításával előírnák, hogy a hivatalos kampányidőszakon kívül – ez 50 nappal a szavazás előtt kezdődik – csak a „piacon kialakult, a választási kampányidőszakon kívüli időszakban szokásos piaci áron” lehetne párt érdekében, illetve „ a választói akarat befolyásolására” plakátokat kihelyezni. Az ennél olcsóbban adott plakáthelyek árát „jogellenesen szerzett vagyoni előnynek” minősítenék, amit be kellene fizetni a költségvetésnek.
Azt ugyanakkor nem tartalmazza a javaslat, hogy ki és milyen alapon állapítaná meg, mi a piacon kialakult ár, és honnan tudná meg bárki, hogy egy adott párt mennyit fizetett a plakáthelyekért. Az indoklásban szerepel az úgynevezett listaár fogalma, de a törvény szövegében még ez sem. Ez valamiféle hatósági nyilvántartást követelne meg, amit lehetséges, hogy csak később, módosító indítvány formájában adnak a törvényhez.
A kampányidőszakban ugyanakkor a fideszes képviselők hasonló rendszert vezetnének be, mint ami az újságokra vonatkozik: a plakáthelyeket birtokló cégeknek közzé kellene tenniük az árlistájukat, és mindenkinek ezen az áron kellene adniuk a felületet, majd az Állami Számvevőszéknél bejelenteni, kinek és mennyiért adták ki a helyeket. 2013-ban, a választási eljárási törvény születésekor még az ellenzék szorgalmazta egy hasonló szabályozás megalkotását, de akkor a Fidesz ezt leseperte az asztalról.
A törvényjavaslat természetesen nem vonatkozik a kormányzati hirdetésekre. Kérdéses az is, hogy betartható-e a CÖF-höz hasonló civil szervezetek által folytatott politikai kampányok esetében, pedig azok is „a választói akarat befolyásolására” irányulnak.
Halász és Kósa indoklása szerint „számos esetben felmerül annak a gyanúja, hogy milliárdosok és hozzájuk kapcsolódó pénzügyi csoportok befolyásolni akarják a demokratikus választási versenyt”, ez pedig „veszélyeztetheti a választás tisztaságát, felveti a burkolt pártfinanszírozás és a korrupció kockázatát is”.
A képviselők kimondatlanul is Simicska Lajosra (lapunk tulajdonosára) céloznak. Az üzletember plakátcégei ellen több támadást is indítottak a kormánypártok, például megpróbálták eltávolíttatni a budapesti közterekről a Mahir hirdetőoszlopait. A kormánypárti kommunikáció hetek óta próbálja egymásra tolni Simicskát és a Jobbikot, azt állítva, hogy valójában az üzletember irányítja a pártot.
A Jobbik plakátjait a kormánypárt hívei szervezetten kezdték megrongálni, felülragasztani. Ezt bizonyítja egy e-mail, amelyet Kósa Lajos frakcióvezető asszisztense, egy XV. kerületi fideszes önkormányzati képviselő írt.