Reklámszövetség: A Soros-kampány megtévesztő és tisztességtelen

Az MRSZ szerint a Soros György-kampány általános és alapvető társadalmi normákat sért.

MN
2017. 07. 12. 13:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A „Soros György-kampány” általános és alapvető társadalmi normákat sért, továbbá társadalmi célú hirdetésként való közzététele megtévesztő – közölte szerdán a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) több állampolgári panaszra, köztük Juhász Péter Együtt-elnök beadványára reagálva.

A július 4-én és 5-én beérkező etikai panaszok szerint a kormányzati propagandakampány antiszemita, erkölcstelen, diszkriminatív és gyűlöletkeltő. A reklámszövetség a legnagyobb tagsággal rendelkező magyarországi kommunikációs szakmai szervezetként kötelességének tartja, hogy kiálljon a reklámszakma hírnevéért és felszólaljon az olyan reklámok és kampányok ellen, amelyek megingatják a reklámtevékenységbe vetett közbizalmat, sérthetik a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, valamint a közízlést – írta a szövetség a Facebook-oldalán.

Az MRSZ közleményében felhívja valamennyi politikai párt figyelmét arra, hogy tartózkodjanak az alapvető társadalmi normákat sértő kampányoktól, különös tekintettel arra, hogy a vállalatok, gazdálkodási szervezetek hasonlóan megtévesztő állításokat tartalmazó, az erkölcsi-etikai normákat áthágó hirdetéseit a hatályos törvények szerint komoly szankciókkal és büntetéssel sújtják az illetékes hatóságok.

A reklámszakmai egyesület álláspontja szerint a kormány megbízásából készített „Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén!” szlogenű reklámkampány megingatja a reklámszakmába vetett bizalmat és ütközik a reklámok felé támasztott általános és alapvető társadalmi elvárásokkal, mely szerint a reklámnak tisztességesnek kell lennie.

Mint írták, a reklám nem kelthet olyan összhatást, amely sérti a közízlést és a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, nem lehet alkalmas gyűlöletkeltésre, a reklám nem vezethet valamely személy jó hírnevének sérelméhez, és a reklám nem sértheti az emberi méltóságot.

A kampány társadalmi visszhangja az, hogy széles körben sértő és félelemkeltő hatást gyakorolhat és válthat ki, figyelemmel a történelmi emlékezetre – írták, hozzátéve, hogy a „Soros György-kampány” nem tekinthető társadalmi célú hirdetésnek, hanem tartalmában egyértelműen politikai hirdetés, ezért közzététele társadalmi célú hirdetésként megtévesztő.

Az ATV szerdai értesülése szerint már nem kell sokáig néznünk az utcákon a Soros-ellenes plakátokat, a csatorna úgy tudja, a plakáttörvény hatálybalépésével egyidejűleg vet véget a kormányzat a Soros György elleni vizuális fellépésnek. A Kormányzati Tájékoztatási Központ szerdán az MTI-nek megerősítette a plakátleszedés tényét.

Kedden a magyar származású amerikai üzletember szóvivője, Michael Vachon azt mondta: „Európa legsötétebb óráit idézi” a magyar kormány új, migrációellenes kampánya, amely Soros György képét használja plakátjain. Később maga Soros is megszólalt, mint mondta, az arcképét használó plakátkampánnyal a magyar kormány az antiszemitizmust erősíti. Emellett pedig köszönetet mondott azoknak, akik letépkedik az őt ábrázoló plakátokat, és örül, hogy a magyarországi zsidó közösség vezetősége kiállt a kampány ellen.

Korábban megírtuk, hogy többeket arra sarkallt a Soros-ellenes kampány, hogy igen kemény szavakkal adjanak hangot véleményüknek. Török Gábor politológus például egy Facebook-bejegyzésben utalt arra, hogy Orwell regénye, az 1984 jut eszébe a kormány legújabb plakátkampányáról. Ott egy bizonyos Goldstein volt „a parancsnoka annak a hatalmas árnyékhadseregnek, az összeesküvők földalatti hálózatának, amely az állam megdöntésére tört ”

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.