Reklámszövetség: A Soros-kampány megtévesztő és tisztességtelen

Az MRSZ szerint a Soros György-kampány általános és alapvető társadalmi normákat sért.

MN
2017. 07. 12. 13:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A „Soros György-kampány” általános és alapvető társadalmi normákat sért, továbbá társadalmi célú hirdetésként való közzététele megtévesztő – közölte szerdán a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) több állampolgári panaszra, köztük Juhász Péter Együtt-elnök beadványára reagálva.

A július 4-én és 5-én beérkező etikai panaszok szerint a kormányzati propagandakampány antiszemita, erkölcstelen, diszkriminatív és gyűlöletkeltő. A reklámszövetség a legnagyobb tagsággal rendelkező magyarországi kommunikációs szakmai szervezetként kötelességének tartja, hogy kiálljon a reklámszakma hírnevéért és felszólaljon az olyan reklámok és kampányok ellen, amelyek megingatják a reklámtevékenységbe vetett közbizalmat, sérthetik a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, valamint a közízlést – írta a szövetség a Facebook-oldalán.

Az MRSZ közleményében felhívja valamennyi politikai párt figyelmét arra, hogy tartózkodjanak az alapvető társadalmi normákat sértő kampányoktól, különös tekintettel arra, hogy a vállalatok, gazdálkodási szervezetek hasonlóan megtévesztő állításokat tartalmazó, az erkölcsi-etikai normákat áthágó hirdetéseit a hatályos törvények szerint komoly szankciókkal és büntetéssel sújtják az illetékes hatóságok.

A reklámszakmai egyesület álláspontja szerint a kormány megbízásából készített „Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén!” szlogenű reklámkampány megingatja a reklámszakmába vetett bizalmat és ütközik a reklámok felé támasztott általános és alapvető társadalmi elvárásokkal, mely szerint a reklámnak tisztességesnek kell lennie.

Mint írták, a reklám nem kelthet olyan összhatást, amely sérti a közízlést és a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, nem lehet alkalmas gyűlöletkeltésre, a reklám nem vezethet valamely személy jó hírnevének sérelméhez, és a reklám nem sértheti az emberi méltóságot.

A kampány társadalmi visszhangja az, hogy széles körben sértő és félelemkeltő hatást gyakorolhat és válthat ki, figyelemmel a történelmi emlékezetre – írták, hozzátéve, hogy a „Soros György-kampány” nem tekinthető társadalmi célú hirdetésnek, hanem tartalmában egyértelműen politikai hirdetés, ezért közzététele társadalmi célú hirdetésként megtévesztő.

Az ATV szerdai értesülése szerint már nem kell sokáig néznünk az utcákon a Soros-ellenes plakátokat, a csatorna úgy tudja, a plakáttörvény hatálybalépésével egyidejűleg vet véget a kormányzat a Soros György elleni vizuális fellépésnek. A Kormányzati Tájékoztatási Központ szerdán az MTI-nek megerősítette a plakátleszedés tényét.

Kedden a magyar származású amerikai üzletember szóvivője, Michael Vachon azt mondta: „Európa legsötétebb óráit idézi” a magyar kormány új, migrációellenes kampánya, amely Soros György képét használja plakátjain. Később maga Soros is megszólalt, mint mondta, az arcképét használó plakátkampánnyal a magyar kormány az antiszemitizmust erősíti. Emellett pedig köszönetet mondott azoknak, akik letépkedik az őt ábrázoló plakátokat, és örül, hogy a magyarországi zsidó közösség vezetősége kiállt a kampány ellen.

Korábban megírtuk, hogy többeket arra sarkallt a Soros-ellenes kampány, hogy igen kemény szavakkal adjanak hangot véleményüknek. Török Gábor politológus például egy Facebook-bejegyzésben utalt arra, hogy Orwell regénye, az 1984 jut eszébe a kormány legújabb plakátkampányáról. Ott egy bizonyos Goldstein volt „a parancsnoka annak a hatalmas árnyékhadseregnek, az összeesküvők földalatti hálózatának, amely az állam megdöntésére tört ”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.